Dit is de beste Volvo 240 740 940 prestatie-intercooler op de markt!
Deze prestatie-intercooler is ontwikkeld door do88 ter vervanging van de originele / OEM-intercooler en geeft echte prestaties zonder de noodzaak om de hele auto opnieuw op te bouwen!
Belangrijke voordelen met do88 prestatie-intercooler (OEM-intercooler):
- Kernvolume: 11906 cm3 (5377 cm3), do88 is 221% groter!
- Luchtstroom bij 0,15bar/2,18psi drukval: 405CFM (286CFM), do88 42% hoger!
- Luchttemperatuur na de intercooler onder dezelfde omstandigheden: 32?C (66?C ), do88 34?C lager!
- Past op alle auto's in onderstaande lijst met zeer kleine aanpassingen!
De OEM intercooler rubberen steunen aan zowel de boven- als onderkant moeten iets worden bijgesneden
vanwege de grotere dikte.
do88 performance intercooler is een volledig aluminium constructie met CAD-ontworpen, stromingsgeoptimaliseerde gegoten eindtanks en geoptimaliseerd kernontwerp (60 mm dik) om de best mogelijke koeleffici?ntie te bereiken in combinatie met de laagst mogelijke drukval!< /p>
Onthoud altijd dat de OEM-intercooler is ontworpen voor het vermogensniveau waarvoor de auto is gebouwd en een vermogenstoename of zelfs zeer intensief gebruik van de auto in een standaardversie kan ertoe leiden dat de OEM-intercooler niet over de prestaties die u nodig heeft. Dus pas nadat de motorsoftware is afgesteld, zal de do88 prestatie-intercooler een prestatieverbetering opleveren ten opzichte van de OEM-intercooler!
De OEM-intercooler heeft plastic tanks die de hogere boostniveaus niet goed kunnen bijhouden, dus de do88 prestatie-intercooler zal ook de betrouwbaarheid toevoegen !
Een veel voorkomend misverstand is dat een intercooler die in deze positie is ge?nstalleerd geen goede prestaties kan leveren en dat een aan de voorzijde gemonteerde intercooler / FMIC veel beter zou zijn. Maar eigenlijk is de do88 prestatie-intercooler veel beter dan de meeste FMIC-installaties waarbij alleen een kern met een klein vooroppervlak kan worden ge?nstalleerd en vaak ook gedeeltelijk achter de bumperbalk wordt ge?nstalleerd, waardoor de koelcapaciteit nog verder wordt verminderd en vaak wordt koeling onder de OEM-intercooler bereikt. .