Het probleem
De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, is de standaardbus buitengewoon gevoelig voor defecten, vooral in ruwere klimaten en bij auto's met een hoger vermogen. Zelfs bij de best bewaarde auto's rot en barst de standaard rubberen bus tegen de tijd dat hij 10-15 jaar oud is. Wanneer de bus loslaat, leidt dit tot overmatige trillingen en gebonk die de transmissie en het achterdiff kunnen beschadigen. Om het nog erger te maken, is de standaardsteun op het centrale steunlager gegoten, wat leidt tot dure vervanging van de aandrijfas.
De oplossing
Deze verbeterde eenheid houdt de aandrijfas te allen tijde stevig op zijn plaats , en de constructie van polyurethaan zorgt ervoor dat hij nooit zal verslijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.
De bussen
Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de standaard bussen. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.
De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.
De circuit bussen zijn voor diegenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Probeer ze allebei, ze zijn uitwisselbaar!
Montage
Voor de installatie is het niet nodig de aandrijfas te verwijderen. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist.
BELANGRIJK! Bij 3-delige assen wordt de T5001C1/2-drager aan de voorkant geÏnstalleerd met de 95501B0-bussen. T5002C1/2 aan de achterkant met de C5001B0 bussen.
Montage
VW T5/T6 Transporter
Onderdeelnummers
Volledige montages< /p>
Dubbele dragers, voor Lange/verlengde wielbasis of korte wielbasis met 3delige aandrijfas) - straat bussen