TOYOTA GR YARIS
Vermogenverhoging: 15 pk, 18 ft-lb
*Afbeeldingen tonen onze optionele carbon motorkap.
De GR Yaris Intake is ontwikkeld door middel van uitgebreide datalogging van temperaturen, stroomsnelheden en dynotesten. Aangezien dit een turbomotor is, waren warmte en volume de belangrijkste overwegingen tijdens de ontwikkeling. Dit inlaatsysteem is ontwikkeld om het hoogst mogelijke debiet te bieden met behoud van de laagst mogelijke inlaattemperaturen. Elk onderdeel is ontworpen om de turbo een soepel en vrij stromend pad te geven. Door een gesloten systeem te garanderen, hebben we de IAT's van de OEM-airbox verbeterd en tegelijkertijd het interne volume vergroot om de drukval te verminderen en daardoor pompverliezen van de turbo te verminderen. Hierdoor kan de turbo efficiënter werken en bereikt hij dus eerder een piekboost om netto prestatiewinst te boeken.
Het filter zelf heeft een buitendiameter van 210 mm of 8,3″ met een filteroppervlak van meer dan 130.000 mm^2. De gepatenteerde Venturi-behuizing is ontworpen om het maximaal mogelijke interne volume van de GR Yaris te bieden en zorgt voor een laminaire stroming naar de turbobuis.
Het GR Yaris Eventuri-systeem maakt gebruik van onze gepatenteerde koolstofvezelbehuizing die zorgt voor een aerodynamisch efficiënte luchtstroom van het filter naar de turbo. Niet zomaar een kegelfilter met een hitteschild, maar een uniek ontwerp dat het Venturi-effect oproept en laminaire stromingsomstandigheden handhaaft om de luchtweerstand op de turbo te verminderen.