HET PROBLEEM
De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, is de standaardbus buitengewoon gevoelig voor defecten, vooral in ruwere klimaten en bij auto's met een hoger vermogen. Zelfs bij de best bewaarde auto's rot en barst de standaard rubberen bus tegen de tijd dat hij 10-15 jaar oud is. Wanneer de bus loslaat, leidt dit tot overmatige trillingen en gebonk die de transmissie en het achterdiff kunnen beschadigen. Om het nog erger te maken, is de standaardsteun op het centrale steunlager gegoten, wat leidt tot dure vervanging van de aandrijfas.
DE OPLOSSING
Deze verbeterde eenheid houdt de aandrijfas te allen tijde stevig op zijn plaats , en de constructie van polyurethaan zorgt ervoor dat hij nooit zal verslijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.
DE BUSSEN
Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de standaard bussen. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.
De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.
De circuit bussen zijn voor diegenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Probeer ze allebei, ze zijn uitwisselbaar!
INSTALLATIE Methoden
Voor de installatie is geen demontage van de aandrijfas nodig. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist. Er zijn 2 manieren om de nieuwe drager vast te schroeven:
Optie A
Op de afbeelding hieronder wordt ge?llustreerd met de linkerbout hieronder. Optie A is de enige manier om de drager te installeren met behulp van de OEM tunnelsteun. U klemt eerst de drager rond de aandrijfas, vervolgens houden een moer en bout de drager op de OEM-beugel. De toegang voor de moer is krap, dus de voorkant van de aandrijfas moet worden neergelaten om een sleutel op de moer te krijgen. Eenmaal vastgedraaid, wordt het hele samenstel met bouten aan het lichaam vastgeschroefd. Voor een eerste timer duurt de installatie ongeveer 1,5-2 uur.
Optie B
Ge?llustreerd met de rechterbout hieronder, maakt optie B gebruik van een aangepaste tunnelsteun om de installatie te maken sneller en gemakkelijker. De onderste helft van de drager kan met bouten aan de nieuwe tunnelsteun worden vastgemaakt terwijl hij uit de auto is, waarna speciale gaten in de beugel ervoor zorgen dat de twee helften helemaal aan het einde aan elkaar kunnen worden vastgeschroefd. Bij deze methode hoeft de voorkant van de aandrijfas niet te worden verlaagd. Voor een eerste timer duurt de installatie ongeveer een uur.
INSTALLATIEVIDEO
MONTAGE
955/957 Cayenne (2003-2010)
7L Touareg (2004-2010)
Onderdeelnummers
Volledig gemonteerd
Straat - 95501A0-S
circuit - 95501A0 -T
Beide - 95501A0-B
Bushing Packs
Draagframes met revisie -0
Straat - BSH04A0
Circuit - BSH04A1
Draagframes met revisie -1
Straat - BSH06A0 of update naar BSH11A0
Circuit - BSH06A1 of update naar BSH11A1
>
Draagframes met revisie -2 (huidig)
Straat - BSH11A0
Circuit - BSH11A1