Intrax RSA of 1k2 systeem voor de Porsche 944.
Intrax kiest bewust voor één verstelknop om de demping in te stellen. Met deze knop is het mogelijk om de demping aan te passen. Als de knop verdraait wordt, dan worden gelijktijdig de uitgaande en de ingaande demping aangepast in de juiste verhouding. Dit systeem maakt het mogelijk om de setup tot in detail aan te passen naar je rij stijl ,wegdek condities en weersomstandigheden. Als laatste hebben we de demping ook voorzien van een thermostaat welke voor een constante demping zorgt ongeacht de buiten en of bedrijfstemperatuur.
Voor de voorzijde hebben we een 45mm upside down schok demper. Deze combinatie zorgt voor een veel grotere installatie stijfheid (minder flex) in de Mac Pherson voorwiel ophanging. Dit komt niet alleen ten goede van de grip maar ook ten goede van het gevoel wat de rijder met de auto heeft.
Foto 1; 1K2 Ø 45mm voor schok demper met de standaard camber plaat
Voor de achterzijde hebben we onze 1K2 46mm licht gewicht demper of onze RSA 40mm stalen schokdemper. De 1K2 heeft als voordelen:
- Lager onafgeveerd gewicht
- Grotere diameter
- Betere koeling
- Beter functioneren van de schokdemper door grotere verplaatsing
- Lichtmetaal staat sneller zijn warmte af
- Modulair opgebouwd met de mogelijkheid voor ons unieke ARC® systeem
Foto 2; 1K2 Ø 46mm lichtgewicht achter demper (1k2 systeem)
Foto 3; RSA Ø 40mm stalen voor demper (RSA systeem)
Foto 4; RSA Ø 40mm stalen achter demper (RSA systeem)
Voor de Porsche 944 bieden wij ook ons RSA systeem aan wat in functie gelijk is aan de 1K2 maar een dunnere voorpoot heeft (40mm ipv 45mm van de 1K2) wat voor een iets mindere stijfheid in de MacPherson ophanging zorgt. Verder is de achterdemper niet van licht gewicht materialen gemaakt
Bij de opties staat achter RSA of achter 1K2, maar het betref dan voor en achter. Eventueel is het ook mogelijk om voor of achter rsa met 1k2 te combineren.
Opties:
Black Titan
Black Titan is een ontwikkeling die is gedaan voor de militaire luchtmacht. Ze zijn op zoek gegaan naar iets wat de motoren beter bestand zou maken tegen de verschillende martelingen waar ze aan blootgesteld worden (vrieskou, extreme hitte, sneeuw-, zandstorm enz). Dit is Black Titan geworden, extreem hard, zeer lage wrijving coëfficiënt en bestand tegen corrosie. Na toepassing van Black Titan op hun vliegtuigmotoren werd het onderhoudsinterval soms met wel 100% verlengd.
Intrax heeft gedacht, wat goed voor hun motoren is, is ook goed genoeg voor onze schokdempers. De coating wordt geplaatst op de geleide- en zuigerstang, deze zijn dan niet meer gevoelig voor corrosie en de wrijving met de andere onderdelen wordt ook verminderd wat weer ten goede komt van de werking van de demper.
ARC:
ARC® Het ideale system voor de competitie en professionele wedstrijdrijder. Met het ARC® systeem is het mogelijk om die veer te gebruiken welke wat meer rust in de auto geeft, gemoedelijker over de hobbels/curbs rijdt, welke net wat meer tractie en grip geeft, maar eigenlijk te zacht is omdat hij te veel ongewenste roll/pitch genereert en bij sommige gaten/hobbels/curbs zelfs doorslaat.
Doordat ARC® in staat is om onderscheid te maken tussen gaten/hobbels/curbs en bochten/remmen is het nu mogelijk om toch voor die net wat zachtere veer te kiezen zonder dat je aan stabiliteit gaat inleveren. Dit doet ARC® allemaal zonder gebruik te maken van dure, ingewikkelde, storinggevoelige elektronica. ARC® is een systeem welke op een mechanische/hydraulische manier de schokbreker snelheid interpreteert en daardoor een verschil kan maken in zijn reactie op verschillende acties.
Dat ARC® anders is dan vele reeds bestaande systemen is al meerder keren bewezen op het circuit (Chevrolet Camaro GT4 na installatie van het ARC® systeem gelijk hun eerste overwinning ooit in de GT4 na 3 jaar deelname) en op de openbare weg (Ferrari 599, klant heeft naar eigen zeggen nu de ideale combinatie tussen een luxe straat auto een super sport auto).
Intrax doet dit met progressief variabele demping in verschillende ranges tussen high en low speed demping. Dit zijn functies waar geen enkele goedkopere schroefset bij in de buurt komt en laat staan dat ze de afstelling zo goed kunnen regelen als bij Intrax.
2K2 en 4-weg systemen ook beschikbaar