opc_loader

Menu

Remschijf voor Porsche 911 996 997 Boxster en Cayman 340mm

Kant

871,20
(Prijs excl. btw): 720,00
Voorraad:
0 stuks
Artikelnr:
A1-031SL

Remschijf voor Porsche 911 996 997 Boxster en Cayman 340mm

Prijs per enkele schijf

340mm schijven

vervangt oem onderdeel nummer:

PORSCHE 996 351 405 00
PORSCHE 996 351 405 01
PORSCHE 996 351 405 02

Remschijf voor de Porsche 911 (996 en 997), Cayman en Boxster. Betreft 1 2-delige zwevende remschijf van zeer hoge kwaliteit. Girodisc is een bedrijf dat zich richt op het perfectioneren van remschijven voor in standaard rem applicaties waarbij de standaard remklauwen gebruikt worden.

Het Girodisc-systeem is een directe vervanging voor de OE-schijf met de toevoeging van onze meegeleverde remklauwafstandhouders en langere bouten. Deze rotor is iets groter dan de OEM-rotor op 340 mm versus 317 mm voor een grotere remkracht en koelcapaciteit. De standaar porsche remschijven zijn enkeldelig en daardoor gevoeliger voor hitte ontwikkeling en warpen. Daarnaast is de girodisk relatief lichter.

Het centrale gedeelte van onze rotor is gemaakt van strikt Amerikaans 6061-T6 vliegtuigspecificaties aluminium. De schijf is gemaakt van ons eigen gietijzer, gegoten in de VS en bewerkt van start tot finish in huis bij Girodisc. De rotor maakt gebruik van een gebogen schoepontwerp, ontwikkeld tijdens het racen om te werken als een centrifugaalpomp om koellucht door de schijf te dwingen.

De rotor en de hoed hebben een zwevend montagesysteem, dat gebruik maakt van 10 hoge sterkte gelegeerde stalen aandrijfpennen, vervaardigd door Girodisc in de VS volgens onze eigen specificaties en geplateerd met cadmium voor een langdurige corrosieweerstand. Deze pennen nemen de belasting van remacties met behoud van de axiale en radiale vlotter tussen de hoed en de schijf. De pennen worden vastgezet met schroeven van klasse 12.9 met geharde ringen. Om te voorkomen dat de rotoren geluid maken wanneer ze koud zijn, zijn de pennen gemonteerd met anti-geluidsveerringen aan de rotorzijde waardoor de rotor kan groeien met warmte-expansie, maar het geratel en het geluid van zwevende rotoren wordt geëlimineerd. Door deze vlotter kan de rotor ook zelf centreren tussen de remblokken.

Betreft 1 remschijf, goed voor 1 kan van 1 as. Voor een complete as, 2x bestellen. 

Deze set van 1 remschijf bevat de rotor, een aluminium flens adapter en het juiste bevestigings materiaal van de adapter naar de rotor. 

Als deze schijven aan vervanging to zijn, dan hoeft alleen de rotor vervangen te worden, dit deel kost aanzienlijk minder dan deze set.

Bij geen voorraad doorgaans binnen de week leverbaar. Om daar zeker van te zijn, graag even contact op nemen.

TECHNISCHE INFORMATIE

Installation and Bedding Instructions, PDF Format to Print

New rings to assemble to your aluminum hats Assembly instructions, PDF Format to PrintGirodisc Pad Spreader Instructions, PDF Format to Print
 

Girodisc rotorconstructie
Het primaire doel van het Girodisc-systeem is het verminderen van onafgeveerd en algeheel voertuiggewicht. Het secundaire doel is om de ventilatie- en koelcapaciteit van de remschijf te vergroten met behoud van de oorspronkelijke afmetingen. Dit wordt bereikt door tweedelige schijfconstructie te gebruiken. Het centrale 'hoed'-gedeelte van de schijf is gemaakt van 6061-T6 vliegtuigspecificatie aluminium.

De schijf is gemaakt van gietijzer, volgens dezelfde specificatie en hetzelfde materiaal als gebruikt door professionele race-organisaties. Het is een gebogen vaanontwerp, ontwikkeld in racen om te werken als een centrifugaalpomp om koellucht door de schijf te persen. De rotor en de hoed hebben een zwevend montagesysteem, dat gebruik maakt van hoogwaardig gelegeerde stalen aandrijfpennen, vervaardigd door Girodisc naar onze eigen specificaties en geplateerd met cadmium voor een langdurige corrosieweerstand. Deze pennen nemen de belasting van remacties met behoud van de axiale en radiale vlotter tussen de hoed en de schijf. De pennen worden vastgezet met schroeven van klasse 12 met geharde ringen. Om te voorkomen dat de rotoren geluid maken wanneer ze koud zijn, zijn de pennen gemonteerd met anti-geluid veerclips aan de rotorzijde waardoor de rotor kan groeien met warmte-expansie, maar het geratel en het geluid van zwevende rotoren wordt geëlimineerd. Door deze vlotter kan de rotor ook zelf centreren tussen de kussens.

Belangrijke vragen beantwoord
Vraag: Wat is vereist om het Girodisc-systeem te installeren?
A: Het Girodisc-systeem is een directe vervanging voor de OE-schijf.
Wijzigingen zijn niet nodig. De schijf wordt rechtstreeks op de auto geschroefd en werkt perfect met OE-remklauwen en remblokken. Zodra het Girodisc-systeem is geïnstalleerd, vervangt u eenvoudig de gietijzeren rotor wanneer dat nodig is. Sommige schijven hebben een grotere diameter en worden geleverd met afstandsringen voor de remklauwen. Als langere bouten nodig zijn, worden deze ook meegeleverd.

Vraag: Wat is het voordeel van het verminderen van het gewicht van het remsysteem?
A: De Girodisc weegt over het algemeen tussen de 1.5 - 3.6 kg minder dan de oe-schijf die hij zal vervangen. Dit komt doordat het zware gietijzeren hoedgedeelte wordt vervangen door lichtgewicht, zeer sterk aluminium. De massa van elk voertuig heeft energie nodig om te versnellen of af te remmen. Het verminderen van de voertuigmassa verbetert de versnelling en vereist minder energie om te worden afgevoerd tijdens de vertraging. Roterende massa vereist extra energie om de rotatiesnelheid te verhogen of te verlagen. Het verminderen van de massa van de schijf heeft een groot voordeel vanwege de vermindering van de rotatietraagheid. Hierdoor zal meer remkracht beschikbaar zijn om het voertuig te vertragen, niet de schijf.
Bovendien is de massa van het remsysteem ook onafgeveerde massa. Het verminderen van de onafgeveerde massa heeft het extra voordeel van verbeterde onderstelprestaties, wat resulteert in een verbeterd comfort en weggedrag. Roterende massa vereist extra energie om het vlak waarop ze draaien te variëren. Hoe lichter de schijf, hoe sneller de reactie van het voertuig door de vermindering van het gyroscopisch effect / de rotatietraagheid van de schijf. Vergelijk bijvoorbeeld het gewicht van de Ferrari 360 OE-schijf op 8.3 kg en de Girodisc op 6.4 KG. De Girodisc is 1,9 kg lichter per schijf. Als u alle vier schijven vervangt, bespaart u 7.6 kG roterende, onafgeveerde massa.

Vraag: Waarom sleufschijven?
A: De randen van de gleuven reinigen en verversen het blokoppervlak continu. Hierdoor hebben de remblokken altijd een maximaal wrijvingsoppervlak. Bovendien voorkomen ze dat zich stofophopingen tussen het remblokje en de schijfinterface verzamelen.
De schijf is lichter en vermindert zijn rotatietraagheid.
Slots voorkomen de vorming van een waterfilm op de schijf bij nat weer, waardoor de beste remreactie behouden blijft.

Een opmerking over geboorde schijven:
Girodisc beveelt geen geboorde schijven aan voor toepassingen met hoge prestaties. De snelle verwarmings- en koelcycli veroorzaken barsten op het wrijvingsoppervlak van een geboorde schijf. Het gebruik van hoge wrijving of raceblokken zal deze toestand versterken. De meeste remblokfabrikanten bevelen specifiek aan dat hun racepads om deze reden niet op een geboorde schijf worden gebruikt. Girodisc kan tegen een extra vergoeding schijven boren, als de klant op de hoogte is van de mogelijke gevaren van het boren van de schijven.
Neem als voorbeeld het kraken in deze OE Ferrari 550 geboorde schijf na één circuit-dag. Let ook op deze aangepaste voorschijf van een Porsche 993 Turbo na intensief gebruik.

cracks cracks
OE Ferrari 550 drilled disc showing cracks after one track event Drilled disc showing cracks after one weekend of hard track use
 

Vraag: Moeten nieuwe schijven en pads worden ingebed en zo ja, hoe?
A: Het antwoord is ja, voor optimale prestaties, telkens wanneer verschillende wrijvingsmaterialen of schijven worden geïntroduceerd, moet een beddingprocedure worden uitgevoerd.

Vraag: In welke richting moeten de schijven draaien?
A: Voor maximale luchtstroom en superieure koeling maakt het Girodisc-systeem gebruik van gebogen schoepen. Voor een gebogen intern geventileerde schijf bepaalt de geometrie van de schoepen de draairichting. Een gebogen lamelschijf moet worden geïnstalleerd met de lamellen teruglopend van binnen naar buiten diameters in de draairichting. Uw schijven worden geleverd met labels die de juiste plaatsing op het voertuig aangeven. Door de schijf op deze manier te oriënteren, wordt een centrifugaalpomp gecreëerd. De rotatie van de schijf zorgt ervoor dat lucht wordt gepompt vanuit het midden van de schijf, door de schoepen en naar buiten door de buitendiameter van de schijf. Dit verbetert het vermogen van de schijf om warmte af te voeren aanzienlijk. Achterwaarts geïnstalleerde schijven hebben een zeer beperkte koeling.

disc rotation

Remschijf voor Porsche 911 996 997 Boxster en Cayman 340mm heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
Remschijf voor Porsche 911 996 997 Boxster en Cayman 340mm
Review plaatsen

Meest recente reviews