Het ultieme prestatiepakket voor Porsche 911 (996) Turbo, met zowel een groter debiet als een aanzienlijk lagere inlaattemperatuur!< /p>
Deze kit wordt aangeboden tegen een pakketprijs en omvat onze inlaatluchtkoelers, onze Y-pijp met hoog debiet, evenals alle benodigde slangen, accessoires en montagedetails.
Onze intercoolerkit en Y-pijp zijn op zichzelf uitstekende producten, maar wanneer ze samen worden gemonteerd, vormen ze een krachtige eenheid die lagere inlaattemperaturen en een grotere stroom levert, terwijl de tegendruk in het hele systeem wordt verminderd - wat resulteert in een aanzienlijke toename van het vermogen!
- Lagere inlaattemperatuur onder dezelfde testomstandigheden: 25?C (66?F), een daling van 41?C. Zie diagram onder de productafbeeldingen.
- Meer zuurstof naar uw motor, minder tegendruk en verbeterde doorstroming!
- Luchtstroom bij 0,1 bar / 1,45 psi drukval: 572 CFM (501 CFM), een toename met 14%! Zie het diagram onder de productafbeeldingen.
- Bar&Plate-cellen van autosportkwaliteit van het gerenommeerde Garrett, absoluut de hoogste kwaliteit.
- 3D vrij gevormde gegoten tanks.
- Speciaal ontworpen luchtgeleiders van koolstofvezel.
- Verminderde drukval! Zie onderstaande afbeelding!
- Y-buis gemaakt van 63 mm doorn gebogen aluminium buizen.
- Y-buis met elegant, gegoten verzameldeel.
- Wordt geleverd met hoogwaardige siliconenslangen en montageaccessoires .
Over onze intercoolers:
Om de stroming optimaal over de gehele kern te verdelen, maken wij gebruik van gegoten, stromingsgeoptimaliseerde tanks. Een goed ontworpen tank is essentieel om de warmteoverdrachtseigenschappen en -stroom te maximaliseren. Debiet en koelcapaciteit zijn direct afhankelijk van de afmetingen van de kern en om een zo dik mogelijke kern te gebruiken hebben we de bovenste luchtgeleiders vervangen door koolstofvezelgeleiders. Deze zijn door do88 ontworpen met 3D-scanning als basis, waardoor een uitstekende pasvorm gegarandeerd wordt tegen zowel de carrosserie van de auto als onze grote intercoolers.
Om de koeling te maximaliseren zijn deze luchtgeleiders voorzien van afdichtingen tegen zowel de inlaatlucht koeler en carrosserie, om ervoor te zorgen dat de koellucht niet de gemakkelijkere routes rond de kern neemt. De intercooleraansluitingen zijn maar liefst 70 mm (2 3/4") om de doorstroming te maximaliseren en eventuele knelpunten in het systeem te elimineren. Dit betekent dat deze set wordt geleverd met nieuwe slangen op alle vier de posities, allemaal ontworpen en CFD-getest voor een optimale doorstroming. de slangen bij de uitlaat van de turbocompressor zijn gemaakt van materiaal met een bijzonder hoge hittebestendigheid, geschikt voor een constante temperatuur van 240?C.
Over onze Y-pijp:
< p>Onze do88 Y-pipe is het resultaat van uitgebreid ontwerpwerk met vele uren aan de CAD-tekentafel en verschillende stroomberekeningen en 3D-prints. De Y-pipe van do88 is de oplossing wanneer u hoge prestatiedoelen nastreeft en systeem wilt elimineren beperkingen. Het zorgt voor een aanzienlijk verbeterde doorstroming bij een laag gewicht! De Y-buis is gemaakt van doorngebogen lichtgewicht aluminium buizen die zijn gelast aan een in 3D in vrije vorm ontworpen, gegoten collector om de doorstroming te maximaliseren.
De Y -pijp is afgewerkt met een elegante poedercoating die hem een uiterlijk geeft dat past bij zijn prestaties.
Prestaties:
Wat betreft prestaties verlagen do88 intercoolers effectief de inlaattemperatuur! Het diagram visualiseert het verschil met de originele (OEM) 996 intercoolers.
Gegevens werden verzameld met een AIM-racelogger tijdens drie onmiddellijk opeenvolgende runs. Acceleraties op volgas tussen 50-250 km/u werden uitgevoerd in een in fase 1 getunede Porsche 996.
Geen koeling tussen de ritten door, gewoon vol gas. De test is als volgt uitgevoerd: Er zijn eerst drie ritten uitgevoerd met de auto uitgerust met OEM-intercoolers.
Vervolgens snel onderdelen vervangen door do88 intercoolers. Daarna werden nog eens drie runs uitgevoerd op precies dezelfde manier als met de OEM-onderdelen.
De daling van de temperatuur van de inlaatlucht is aanzienlijk, met een piekverschil van 41?C, zie het diagram!
Koeling is van cruciaal belang, net als de luchtstroom. Na vele uren ontwikkeling, het verfijnen van eindtanks en het kiezen van celpakketten die aan onze eisen voldoen, hebben we een intercooler geproduceerd die aanzienlijk effectiever is als het gaat om warmteoverdracht en luchtstroom.
Met onze interne Superflow SF-1020 Probench-stroombank wordt de luchtstroom bevestigd als een compleet systeem, met slangen aan zowel de inlaat als de uitlaat, voor zowel OEM 996-intercoolers als do88-prestatie-intercoolers.
Wat je ziet is wat je krijgt ? MEER prestaties van do88!