Krukaslagerset voor de Nissan RB26DETT
Hieronder een hoop technische data over wat deze lagers sterker of beter maakt dan standaard lagers. King lagers zijn voorzien van DLC coating uit de F1 (Ook Koenigsegg maakt bijvoorbeeld gebruik van King lagers) die er voor zorgt dat als je S54 de olie tussen de lagers uit perst omdat het te veel druk kan opbouwen bij hoger toeren, deze alsnog gesmeerd is door een zeer harde maar ook extreem gladde laag.
King Factory toegepaste nano-composiet polymeercoating - zonder toegevoegde dikte!
King's nieuwe pMaxKote ™ is een nano-composiet polymeercoating. Het wordt in de King-fabriek over de pMaxBlack ™ -overlay aangebracht als onderdeel van het lagerproductieproces. Het verbetert de slijtvastheid zonder de oorspronkelijke precisie-wanddikte-afmeting van het lager te veranderen.
King's pMaxKote ™ is een nieuwe benadering van gecoate lagers. Het is bewezen dat het lagers beschermt tijdens metaal-op-metaal contact, evenals tegen de eroderende effecten van cavitatie. Het bevat keramische nano-composietdeeltjes die functioneren als een vierde laag die een superieure bescherming biedt.
pMaxKote ™ verbetert de volgende voordelen van King XP racelagers:
• Superieure aanvalsweerstand
• Superieure cavitatieweerstand
• Superieure slijtvastheid
• Superieure bescherming tegen verlies van olie
pMaxBlack ™ tri-metalen structuur
Tussenlaag
De tussenlaag van een typisch lager bevat 2-3% tin, met hardheidswaarden van 90-95 HV. Voor een superieure pMaxBlack ™ -tussenlaag hebben we het tingehalte verhoogd tot 4,5%, waardoor het 22% harder is bij 115 HV, met een draagvermogen van 17.000 psi.
pMaxBlack ™ -overlay
De overlay van een typisch hoogwaardig lager bestaat uit een gelode legering die 2-3% koper bevat. Het bereikt een hardheidsgraad van 11-14 HV en een maximale belastingscapaciteit van 8.000-8.500 psi.
King's pMax Black ™ -overlay is aanzienlijk sterker dan conventionele overlays vanwege het kopergehalte van 5% en een innovatief hardingsproces op nanoschaal.