HET PROBLEEM
De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, houdt het het lager niet goed gecentreerd onder belasting, zorgt het ervoor dat het lager na verloop van tijd doorbuigt en de uitlijning van de aandrijfas bederft, en veroorzaakt het speling in de aandrijflijn tijdens schakelen en gas geven. Na verloop van tijd zakt de OEM-bus door en wordt broos, uiteindelijk droogrot en barsten. Zelfs bij de best bewaarde auto's kan de standaardbus binnen 5-10 jaar barsten gaan vormen. Wanneer de bus loslaat, kan dit leiden tot overmatige trillingen en klonteren, en meer spanning op het lager leggen. Om het nog erger te maken, is de standaarddrager op het middensteunlager gegoten, dus het is niet eenvoudig te vervangen zonder speciaal gereedschap.
De onderstaande video's zijn opgenomen op een Audi, maar Land Rover's Het ontwerp van de OEM-carrier (en dat van alle anderen) is vergelijkbaar. De as wordt niet goed ondersteund door de zachte OEM-drager, dus het is toegestaan om tijdens snel laden en lossen uit het midden te bewegen.
DE OPLOSSING
Deze verbeterde eenheid behoudt de aandrijfas zit altijd stevig op zijn plaats en de polyurethaan constructie zorgt ervoor dat hij nooit zal slijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.
DE BUSSEN
Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de standaard bussen. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.
De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.
De circuit bussen zijn voor degenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Probeer ze allebei, ze zijn uitwisselbaar!
INSTALLATIE
Voor de installatie is het niet nodig de aandrijfas te verwijderen. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist. De onderstaande video is gemaakt op de latere generatie L405 Range Rover, maar de basisstappen zijn hetzelfde:
Verwijder eventuele beugels of spatschermen die voorkomen dat de uitlaat en het hitteschild kunnen worden verwijderd
Verwijder of verlaag uitlaat in het gebied van het middensteunlager indien nodig voor toegang
Verwijder de hittewerende afdekking van het middensteunlager
Snijd de OEM-drager af en verwijder het rubberen steunmateriaal met een scheermesje, waarbij de basislaag van rubber intact blijft op het lager
Nieuwe drager om OEM-lager klemmen
Nieuwe drager aan auto bevestigen met meegeleverde demperbussen en borstbouten. Van onder naar boven is de stapeling de kop van de bout, de spatbordring, de demperbus, de voet van de drager, de demperbus, de kleine ring en de carrosserie van het voertuig.
MONTAGE
Latere productie L322 Range Rovers met Ford en Jaguar motoren
Ford 3.6
Ford 4.4 TDV8 (niet te verwarren met BMW 4.4 V8)
Jaguar 4.2 V8
Jaguar 4.4 V8 (niet te verwarren met BMW 4.4 V8)
Jaguar 5.0 V8
Onderdeelnummers
Volledige montages
< p>Street - L3222A0-S
Circuit - L3222A0-T
Beide - L3222A0-B
Buspakketten
Street - BSH04A0
Baan - BSH04A1