Omschrijving
De optimale koeling voor je bumper, voor een langere levensduur van je remcomponenten!
Inlaat:
De circuitversie van deze koeling zuigt koele lucht aan van de bumper en geleidt deze met behulp van een luchtslang naar de bijbehorende ankerplaat. Deze variant is duidelijk een aanrader omdat de Mustang GT met zijn sterke nominale vermogen zo snel mogelijk met enorme snelheden moet remmen en de warmteontwikkeling daardoor relatief hoog is.
Hiertoe behoren ook geoptimaliseerde afbuigbladen voor dubbele koeling van de remschijf.
In dit geval is het noodzakelijk om de bestaande bumper te bewerken. De meegeleverde tegenplaat dient tevens als snijsjabloon om een opening in het kunststof te cre?ren.
Uitlaat:
We gebruiken het kanaliseren van de luchtstroom naar het midden van de remschijf om cre?er het turbine-effect om de schijf af te koelen voor gebruik binnenin. Daarbij richten we de ruit in een bepaalde hoek om verspilling te voorkomen en het beschikbare luchtvolume zo effici?nt mogelijk te benutten.
Door de lichtgewicht constructie in combinatie met gepoederd aluminium is het onderdeel is voldoende sterk en tegelijkertijd licht en ongevoelig.
Het kogelgewricht van uw draagarm zit extreem dicht bij de hete remschijf en zal na verloop van tijd worden aangetast. Daarom heeft deze ankerplaat een extra afscherming voor het lager en verhoogt daardoor de levensduur.
Inbegrepen bij de levering:
2x luchtinlaatkanaal (links en rechts)
2x tegenplaten (links en rechts)
6x bevestigingsschroeven
3x luchtslang = 3 meter
2x upgrade luchtbladen (links en rechts)
2x ankerplaten voor de vooras 1x links en 1x rechts met aansluiting voor 51 mm luchtslang
Artikel is geschikt voor
Ford Mustang GT Facelift vanaf 2016
>
Motorsportonderdelen zonder straattoelating Wij wijzen er uitdrukkelijk op. Houd er rekening mee dat geen van onze te koop aangeboden producten originele voertuigonderdelen zijn van de voertuigfabrikanten BMW AG, M GmbH, MINI, VAG of andere voertuigfabrikanten. Het benoemen van de voertuigmerken en -modellen dient alleen om het product te vinden en aan het juiste voertuigtype toe te wijzen.
De verschillende modellen vari?ren enigszins in de wielpositie, in combinatie met verschillende chassisgeometrie?n en wiel- en bandcombinaties. wordt het voor ons onmogelijk om alle varianten te behandelen. In het ergste geval zou het wiel bij volledige stuurhoek iets kunnen rusten (wat alleen het geval zou moeten zijn bij het parkeren), wat geen schade aan de band zou kunnen veroorzaken. In dit geval werd ons gevraagd de laatste ? stuuromwentelingen achterwege te laten.