HET PROBLEEM
De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, houdt het het lager niet goed gecentreerd onder belasting, zorgt het ervoor dat het lager na verloop van tijd doorbuigt en de uitlijning van de aandrijfas bederft, en veroorzaakt het speling in de aandrijflijn tijdens schakelen en gas geven. Na verloop van tijd zakt de OEM-bus door en wordt broos, uiteindelijk droogrot en barsten. Zelfs bij de best bewaarde auto's kan de standaardbus binnen 5-10 jaar barsten gaan vormen. Wanneer de bus loslaat, kan dit leiden tot overmatige trillingen en gebonk en wordt het lager meer belast. Om het nog erger te maken, is de standaarddrager op het middensteunlager gegoten, dus het is niet eenvoudig te vervangen zonder speciaal gereedschap.
De eerste video hieronder is opgenomen op een Audi, maar BMW (en het ontwerp van de OEM-carrier van alle anderen) is vergelijkbaar. De as wordt niet goed ondersteund door de zachte OEM-drager, dus hij mag tijdens snel laden en lossen uit het midden bewegen. De tweede video is een BMW-drager die een vergelijking laat zien van hoeveel de OEM-drager geeft onder belasting en de verbetering met de JXB-drager.
DE OPLOSSING
Deze verbeterde eenheid houdt de aandrijfas stevig altijd op zijn plaats en de solide constructie zorgt ervoor dat hij nooit zal verslijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.
DE BUSSEN
Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de voorraad bus. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.
De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.
De circuit bussen zijn voor diegenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Ze zijn uitwisselbaar, dus u kunt ze allebei proberen.
INSTALLATIE
Voor de installatie hoeft de aandrijfas niet te worden verwijderd. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist. Onderstaand filmpje is gemaakt op een 3-serie. De exacte stappen om toegang te krijgen tot de drager verschillen enigszins per model, maar het verwijderen en installeren van de nieuwe drager is hetzelfde. De basisstappen zijn:
Verwijder eventuele beugels of spatschermen die het verwijderen van de uitlaat en het hitteschild verhinderen
Verwijder of verlaag de uitlaat in het gebied van het middelste steunlager indien nodig voor toegang
p>Verwijder de warmteafscherming van het centrale steunlager
Snij de OEM-drager af en verwijder het rubberen steunmateriaal met een scheermesje, waarbij de basislaag van het rubber op het lager intact blijft
Nieuwe drager rond het OEM-lager klemmen
MONTAGE
G20 7th gen 3 Series (Saloon)
G21 7th gen 3 Series (Touring)
G22 2nd gen 4 Series (Coupe)
G23 2nd gen 4 Series (Convertible)
F90 7th gen M5
G30 7th gen 5 Series (Sedan)
G31 7th gen 5 Series (Touring)< /p>
G32 4e generatie 6-serie (Gran Turismo)
G38 7e generatie 5-serie (LWB)
G01 3rd gen X3, all models including F97 X3 M
G02 2nd gen X4, all models including F98 X4 M
Onderdeelnummers
Volledige sets
Straat - BMW13A0-S
circuit - BMW13A0-T
Beide - BMW13A0-B
Reserve bussenpakketten
Straat - BSH04A0
Spoor - BSH04A1