do88 presenteert met trots het inlaatsysteem voor BMW 320i en 330i G20, ontworpen voor hoge vermogens!
Filtratie, luchtstroom en warmte zijn de belangrijkste overwegingen bij het ontwerpen van een nieuwe inlaat systeem voor een motor met turbocompressor.
Ons do88-inlaatsysteem is ontwikkeld om de turbo te voorzien van goede filtratie en een verbeterd luchtstroompad terwijl de inlaattemperaturen laag blijven. Een ontwerpuitdaging voor dit B48/B46-inlaatsysteem is de locatie: het bevindt zich net naast het uitlaatspruitstuk, waardoor deze positie in de motorruimte snel door hitte wordt opgezogen.
Hoge luchtinlaattemperaturen zijn verschrikkelijk voor de motorprestaties, aangezien de turbo zou een boost moeten opbouwen met hete, minder dichte lucht. Dit is de reden waarom een volledig afgesloten inlaatsysteem de enige manier is om ervoor te zorgen dat IAT's tot een minimum worden beperkt. Een volledig afgedicht systeem heeft echter een uitdaging, omdat het resulteert in een beperking met slechts ??n voorraadluchttoevoer in de bodem van de luchtfilterkast waar lucht uit kan worden aangezogen. Tijdens de ontwikkeling hebben we gemerkt dat het systeem een secundaire luchttoevoer nodig heeft om deze beperking op te heffen. Onze afgedichte airbox heeft ook een hitteschild om de stralingswarmteoverdracht van het uitlaatspruitstuk te minimaliseren. Om voldoende luchtvolume rond het filter te garanderen, hebben we een grote 7? ontworpen; airbox die uiteraard ook ruimte laat voor veerpootbeugels.
Ter vervanging van de standaard inlaatslang hebben we een grote 102 mm (4?;) doorn gebogen aluminium pijp ontworpen, gecombineerd met een op maat gemaakte siliconen slang. Op de inlaatpijp is ons grote, op maat ontworpen luchtfilter gemonteerd. Het filter is voorzien van een dichtgebreid katoenen gaasje voor superieure filtratie. Uiteraard is het wasbaar en herbruikbaar voor optimale prestaties en een lange levensduur.
De originele luchtfilterkast en turbo-inlaatslang zijn ontworpen met elementen die het geluid van de turbo en de luchtinlaat minimaliseren. Concreet is de inlaatslang in de fabriek voorzien van twee geluidsdempers om ervoor te zorgen dat de turbo stil werkt. Ons inlaatsysteem wordt daarentegen geleverd zonder deze geluidsreducerende elementen, waardoor een beter hoorbaar turbospoel- en inductiegeluid mogelijk is.
Belangrijkste kenmerken:
- Groot, op maat ontworpen katoenen luchtfilter van 105 mm (4,1?;) met dicht gebreid katoenen gaas. Het filter wordt geleverd zonder dat er filterolie is aangebracht. Daarom raden wij aan om het luchtfilter te gebruiken met katoenen filterolie om de luchtfiltratie te verbeteren als u met uw auto in een stoffige omgeving rijdt. U kunt bijvoorbeeld BMC Filterolie gebruiken met artikelnummer "WAFLU250".
- Wasbaar luchtfilter voor optimale prestaties en lange levensduur.
- Wij adviseren het luchtfilter elke 10.000 km schoon te maken, gebruik dan een universeel reinigingsproduct dat is ontworpen voor katoenen luchtfilters. U kunt bijvoorbeeld BMC-wasvloeistof met onderdeelnummer "WADET500" gebruiken.
- Een volledig gesloten/afgedicht ontwerp, dat ervoor zorgt dat alleen koude lucht wordt toegevoerd om de IAT laag te houden.
- Nauwkeurig ontworpen, ontwerp-geoptimaliseerd voor onbeperkte luchtstroom.
- Geoptimaliseerd voor getunede motoren, hybride turbo's en grote turbokits.
- Verhoogt de luchtstroom tot XX%
- Verminderde drukval en belasting van fabriekscomponenten vergeleken met OE-inlaat.
- Verbeterde gas- en boostrespons.
- Glad ontwerp zonder scherpe of harde bochten of beperkingen.
- li>Produceert een verbeterd inductiegeluid van de turbocompressor en de wisselklep.
- Compatibel met de meeste toekomstige mods, dwz turbo-upgrades.
- UV- en hittebestendige, hoogglanzende blanke lak voor duurzaamheid bescherming.