do88 presenteert met trots het inlaatsysteem voor Toyota GR Supra 3.0 A90 (MK5) en BMW Z4 M40i, ontworpen voor hoge vermogens!
Filtratie, luchtstroom en warmte zijn de belangrijkste overwegingen bij het ontwerpen van een nieuw inlaatsysteem voor een turbomotor.
Ons do88-inlaatsysteem is ontwikkeld om de turbo te voorzien van goede filtratie, een verbeterd luchtstroompad en tegelijkertijd lage inlaattemperaturen te behouden. Een ontwerpuitdaging voor dit B58 Gen 2-inlaatsysteem is de locatie: het bevindt zich net naast het uitlaatspruitstuk, waardoor deze positie in de motorruimte snel door hitte wordt doordrenkt.
Hoge luchtinlaattemperaturen zijn verschrikkelijk voor de motorprestaties, omdat de turbo een boost zou moeten opbouwen met hete, minder dichte lucht. Dit is de reden waarom een volledig afgesloten inlaatsysteem de enige manier is om ervoor te zorgen dat IAT’s tot een minimum worden beperkt. Een volledig afgedicht systeem heeft echter een uitdaging, omdat het resulteert in een beperking met slechts één voorraadluchttoevoer in de bodem van de luchtfilterkast waar lucht uit kan worden aangezogen. Tijdens de ontwikkeling hebben we gemerkt dat het systeem een secundaire luchttoevoer nodig heeft om deze beperking op te heffen. Onze afgedichte airbox heeft ook een hitteschild om de stralingswarmteoverdracht van het uitlaatspruitstuk te minimaliseren. Om voldoende luchtvolume rond het filter te garanderen, hebben we een grote 7” airbox ontworpen die uiteraard ook ruimte laat voor veerpootsteunen.
Ter vervanging van de standaard inlaatslang met een gladdere grotere koolstofbuis. Het begint met een diameter van 105 mm (4,1 inch) en loopt naadloos taps toe om in de turbo-inlaat te passen. Op de inlaatbuis is ons grote, op maat ontworpen luchtfilter gemonteerd. Het filter is voorzien van een dichtgebreid katoenen gaasje voor superieure filtratie. Uiteraard is het wasbaar en herbruikbaar voor optimale prestaties en een lange levensduur.
Het systeem is verkrijgbaar in een aantal verschillende lay-outs. Het is compatibel met de OE-turbo-inlaat, maar ook met de CNC-gefreesde turbo-inlaten van de do88. Onze turbo-inlaten zijn verkrijgbaar in twee verschillende versies, voor OE of Pure 800 hybride turbo. Beide hebben een enorme slangaansluiting van 89 mm (3,5") richting de inlaatpijp en hebben een zorgvuldig berekende, voor de stroom geoptimaliseerde straal die de luchtstroom aanzienlijk verbetert. De toevoeging van de do88 Turbo-inlaat verwijdert effectief alle knelpunten voorafgaand aan de turbo om zelfs pieken te voorkomen. en hoge vermogens!
Tests uitgevoerd in onze SuperFlow SF1020 flowbank tonen duidelijk het belang van deze optionele turbo-inlaat aan. Het inlaatsysteem alleen al zorgt voor een aanzienlijke toename van de luchtstroom met 15%. Gecombineerd met de do88 Turbo-inlaat (voor OE Turbo) bedraagt de totale luchtstroomstijging maar liefst 23%! Wij raden deze combinatie ten zeerste aan.
De originele luchtfilterkast en turbo-inlaatslang zijn ontworpen met elementen die het geluid van de turbo en de luchtinlaat minimaliseren. Concreet is de inlaatslang in de fabriek voorzien van twee geluidsdempers om ervoor te zorgen dat de turbo stil werkt. Ons inlaatsysteem wordt daarentegen geleverd zonder deze geluidsreducerende elementen, waardoor een beter hoorbaar turbospoel- en inductiegeluid mogelijk is.
De kit is verkrijgbaar in drie versies, afhankelijk van de turbotoepassing:
Zonder de do88 turbo-inlaat. Het inlaatsysteem wordt aangesloten op de OE plastic turbo-inlaat.
Inclusief de CNC-gefreesde do88 Turbo-inlaat* ontworpen voor OE-turbo. Neem contact op met ons voor deze versie
Inclusief de CNC-gefreesde do88 Turbo-inlaat* ontworpen voor de Pure 800-turbocompressor. Neem contact op met ons voor deze versie
* De do88 Turbo-inlaat bevat geen carterverwarmingselement, wat betekent dat de kabelconnector van de auto wordt losgekoppeld. We raden aan een aangepaste tune te maken om CEL (Check Engine Light) te vermijden.
Belangrijkste kenmerken:
Groot, op maat ontworpen katoenen luchtfilter van 105 mm (4,1”) met dicht gebreid katoenen gaas. Het filter wordt geleverd zonder dat er filterolie is aangebracht. Daarom raden wij aan om het luchtfilter te gebruiken met katoenen filterolie om de luchtfiltratie te verbeteren als u met uw auto in een stoffige omgeving rijdt. U kunt bijvoorbeeld BMC Filterolie met artikelnummer "WAFLU250" gebruiken.
Wasbaar luchtfilter voor optimale prestaties en lange levensduur.
Wij raden aan om het luchtfilter elke 10.000 km schoon te maken. Gebruik een universeel reinigingsproduct dat is ontworpen voor katoenen luchtfilters. U kunt bijvoorbeeld BMC Wasvloeistof met artikelnummer "WADET500" gebruiken.
Een volledig gesloten/afgedicht ontwerp, dat ervoor zorgt dat alleen koude lucht wordt aangevoerd om de IAT laag te houden.
Nauwkeurig ontworpen, ontwerp-geoptimaliseerd voor onbeperkte luchtstroom.
Geoptimaliseerd voor getunede motoren, hybride turbo's en grote turbokits.
Verhoogt de luchtstroom tot 24% in combinatie met de optionele do88 Turbo-inlaat ontworpen voor de originele turbo.
Verminderde drukval en belasting van fabriekscomponenten in vergelijking met OE-inlaat.
Verbeterde gas- en boostrespons.
Glad ontwerp zonder scherpe of scherpe bochten of beperkingen.
Produceert een verbeterd inductiegeluid van de turbocompressor en de wisselklep.
Compatibel met de meeste toekomstige mods, d.w.z. turbo-upgrades.
UV- en hittebestendige, hoogglanzende blanke lak voor langdurige bescherming.