opc_loader

Menu

do88 Inlaatsysteem, BMW M140i M240i 340i 440i F3X

382,12
(Prijs excl. btw): 315,80
Voorraad:
0 stuks
Artikelnr:
LF-260

do88 presenteert met trots het inlaatsysteem voor BMW M140i M240i 340i 440i F3X, ontworpen voor hoge vermogens!

Filtratie, luchtstroom en warmte zijn de belangrijkste overwegingen bij het ontwerpen van een nieuwe inlaatsysteem voor een motor met turbocompressor.

Ons do88-inlaatsysteem is ontwikkeld om de turbo te voorzien van goede filtratie, een verbeterd luchtstroompad en tegelijkertijd lage inlaattemperaturen te behouden. Een ontwerpuitdaging voor dit B58-inlaatsysteem is de locatie: deze bevindt zich net naast het uitlaatspruitstuk, waardoor deze positie in de motorruimte snel door hitte wordt doordrenkt.

Hoge luchtinlaattemperaturen zijn verschrikkelijk voor de motorprestaties, aangezien de turbo zou een boost moeten opbouwen met hete, minder dichte lucht. Dit is de reden waarom een volledig afgesloten inlaatsysteem de enige manier is om ervoor te zorgen dat IAT's tot een minimum worden beperkt. Om te voorkomen dat er warme lucht in het luchtfilter wordt gezogen, hebben we een hitteschild en deksel ontworpen dat er samen met rubberen afdichtingen voor zorgt dat ons systeem de motor van lekkere koude lucht voorziet. Ons inlaatsysteem maakt gebruik van het OE-inlaatkanaal voor verse lucht dat het luchtfilter van verse lucht voorziet.

Ter vervanging van de OE-kunststof inlaatpijp hebben we een grote gebogen doorn van 85 mm (3,3?;) ontworpen aluminium pijp die uitzet tot 93 mm (3,7?;) richting de turbo-inlaatelleboog. We hebben geen kortere wegen genomen toen we de inlaatleiding ontwierpen, we hebben de ongebruikelijke maat van 85 mm gekozen om de juiste binnendiameter voor de MAF-sensor te krijgen. Veel concurrenten verkopen sets met inlaatpijpen van 89 mm (3,5?;), die gemakkelijk te verkrijgen zijn. Maar het gevaar met 89 mm pijp is dat de MAF-waarde verkeerd is, waardoor het brandstofmengsel arm wordt. Het is niet ongebruikelijk om bij een dergelijke opstelling CEL (Check Engine Light) te krijgen. Op onze inlaatpijp is een groot, op maat ontworpen luchtfilter gemonteerd. Het filter is voorzien van een dichtgebreid katoenen gaasje voor superieure filtratie. Het filter is uiteraard wasbaar en herbruikbaar voor optimale prestaties en een lange levensduur.

De originele luchtfilterkast en turbo-inlaatslang zijn ontworpen met elementen die het geluid van de turbo en de luchtinlaat minimaliseren. Concreet is de inlaatslang in de fabriek voorzien van een grote geluidsdemper om ervoor te zorgen dat de turbo stil werkt. Ons inlaatsysteem wordt daarentegen geleverd zonder deze geluidsreducerende elementen, waardoor u het turbospoel- en inductiegeluid kunt horen.

Belangrijkste kenmerken:

  • Groot, op maat ontworpen katoenen luchtfilter van 85 mm (3,3?;) met dicht gebreid katoenen gaas. Het filter wordt geleverd zonder dat er filterolie is aangebracht. Daarom raden wij aan om het luchtfilter te gebruiken met katoenen filterolie om de luchtfiltratie te verbeteren als u met uw auto in een stoffige omgeving rijdt. U kunt bijvoorbeeld BMC Filterolie gebruiken met artikelnummer "WAFLU250".
  • Wasbaar luchtfilter voor optimale prestaties en lange levensduur.
  • Wij adviseren het luchtfilter elke 10.000 km schoon te maken, gebruik dan een universeel reinigingsproduct dat is ontworpen voor katoenen luchtfilters. U kunt bijvoorbeeld BMC-wasvloeistof met onderdeelnummer "WADET500" gebruiken.
  • 85 mm (3,3?;) Aluminium inlaatleiding met de juiste binnendiameter voor MAF-sensor. Hierdoor wordt voorkomen dat u CEL (Check Engine Light) krijgt, wat veel kits van concurrenten u kunnen bieden.
  • Een volledig gesloten/afgedicht ontwerp, dat ervoor zorgt dat alleen koude lucht wordt aangevoerd om de IAT laag te houden.
  • Nauwkeurig ontworpen, ontwerp-geoptimaliseerd voor onbeperkte luchtstroom.
  • Geoptimaliseerd voor getunede motoren, hybride turbo's en grote turbokits.
  • Verhoogt de luchtstroom tot 39%
  • Verminderde drukval en minder belasting van fabriekscomponenten in vergelijking met OE-inlaat.
  • Verbeterde gas- en boostrespons.
  • Glad ontwerp zonder scherpe of harde bochten of beperkingen.
  • li>
  • Produceert een verbeterd inductiegeluid van de turbocompressor en de wisselklep.
  • Compatibel met de meeste toekomstige mods, dwz turbo-upgrades.

BMW 1' M140i M140iX (F20 F21)

Motor: B58 Gen 1

Modeljaren: 09/2015 -

BMW 2' M240i M240iX (F22 F23 )

Motor: B58 Gen 1

Modeljaren: 09/2015 -

BMW 3' 340i 340iX (F30 F31 F34)

Motor: B58 Gen 1

Modeljaren: 10/2014 -

BMW 4' 440i 440iX (F32 F33 F36)

Motor: B58 Gen 1< /p>

Modeljaren: 03/2015 -

13718601678

13718605164

13718601682

do88 Inlaatsysteem, BMW M140i M240i 340i 440i F3X heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
do88 Inlaatsysteem, BMW M140i M240i 340i 440i F3X
Review plaatsen

Meest recente reviews

Alternatieve artikelen voor do88 Inlaatsysteem, BMW M140i M240i 340i 440i F3X