Upgrade je motor met de do88 laadpijpset voor B58 Gen 1, te vinden in BMW M240i, 340i en 440i en meer!
BMW gebruikt vaak plastic voor hun OEM-laadpijpen . Deze keuze is weliswaar kosteneffectief voor de fabrikant, maar is niet altijd geschikt voor het verwerken van perslucht. Naarmate het plastic ouder wordt of als de boost in uw auto toeneemt, zijn deze leidingen gevoelig voor defecten.
Een defecte laadleiding kan resulteren in een lager vermogen, ook wel de slappe modus genoemd, of de auto kan volledig worden uitgeschakeld , waardoor de leiding vervangen moet worden voordat deze opnieuw kan starten. Dit zou u mogelijk in de steek kunnen laten.
Er zijn veel aftermarket-laadleidingsets voor de B58-motor verkrijgbaar, maar naar onze mening zijn de meeste niet goed ontworpen. Veel concurrenten gebruiken een basisontwerp: twee buizen verbonden door een rechte, reducerende siliconenslang. Het is duidelijk dat ze het belang van het omgaan met de thermische beweging in dit systeem niet hebben begrepen. Een dergelijk ontwerp zal vrijwel zeker problemen veroorzaken waarbij de slang losschiet, omdat deze geen beweging door temperatuurveranderingen toestaat. Een veel voorkomende oplossing waar mensen aan denken is het strakker aandraaien van de klemmen, maar in de meeste gevallen zullen de buizen hierdoor breken omdat het klemoppervlak hierdoor vervormt.
Maar bij do88 hebben we voor een andere aanpak gekozen. Voor ons was het duidelijk dat het systeem een flexibele verbinding tussen de twee leidingen nodig heeft die de thermische uitzetting/krimping kan opvangen. Onze oplossing is een met aramide versterkte siliconenslang met 3 bulten. Dit slangontwerp maakt beweging in elke richting mogelijk zonder te vouwen of de verbindingen onder druk te zetten. Om ons ontwerp verder te versterken, zijn de buizen voorzien van CNC-gefreesde 6063 slangaansluituiteinden met een wanddikte van 3 mm. Deze slangverbindingen vervormen niet, zelfs niet bij te vast aangedraaide slangklemmen.
Onze laadleidingen zorgen niet alleen voor de duurzaamheid, maar verbeteren uiteraard ook de prestaties. We hebben onze buizen ontworpen met een grotere diameter en gladde doornbochten om de prestaties te verbeteren. De onderste buis meet 60 mm (2 3/8?;) en de bovenste buis 76 mm (3?;); ze verminderen effectief de drukval en verminderen de turbulentie.
Onze laadleiding, die verbinding maakt met het gasklephuis verbonden via de CNC-gefreesde flens, heeft twee 1/8 NPT-poorten die geschikt zijn voor methanolinjectie of uitlaten zoals een turbodruksensor. Daarnaast leveren we twee 1/8 NPT-stekkers voor degenen die ervoor kiezen deze poorten niet te gebruiken.
Eigenschappen:
- Flexibele slangaansluiting in -tussen de bovenste en onderste laadleidingen waardoor beweging mogelijk is en wordt voorkomen dat de slang losschiet.
- Speciaal ontworpen 3-bult gereduceerde siliconenslang, versterkt met aramideweefsel dat bestand is tegen hoge temperaturen en roestvrijstalen ringen aan de buitenkant.
- Super hoge kwaliteit slangklemmen van Mikalor meegeleverd. Deze klemmen zijn voorzien van een binnenring in de klem die schade aan de slang voorkomt en de druk van de klem gelijkmatig over de slang verdeelt.
- Betere luchtstroom en minder tegendruk voor uw motor!< /li>
- 23% meer stroom dan OEM, met 649 CFM @ 150mbar (2,17psi) vergeleken met de OEM 528 CFM.
- CNC-gefreesde slangaansluitingen met bijpassende binnendiameter voor de buis die een vervormingsveilig slangklemoppervlak.
- CNC-gefreesde MAP-sensornop-, turbo- en gasklephuisaansluitingen.
- CNC-gefreesde (2x) 1/8 NPT-aansluitingen, perfect voor methanolinjectie of als uitgangen voor bijvoorbeeld een boostdruksensor.
- Twee 1/8 NPT-pluggen worden meegeleverd als u de poorten niet gebruikt.
- Doorn-gebogen 60 mm (2 3/8?;) en 76 mm (3?;) laadleidingen bedekt met een stijlvolle zwarte poedercoating.
- Heeft geen invloed op de motorkap.
- Inclusief alle hardware en instructies voor volledige installatie