opc_loader

Menu

BMW 114i tot 440xd (incl M140i, 335ix etc) Sperdifferentieel LSD OS Giken superlock met ruilunit

3.200,00
Prijs excl. btw: 2.644,63
Voorraad:
1 stuks
Artikelnr:
x35i-x40i-lsd

BMW 114i tot 440xd (incl M140i, 335ix etc) Sperdifferentieel LSD OS Giken superlock met ruilunit

Sperdifferentieel BMW 215LW differentieel

Compleet sperdifferentieel voor de alle F20, F21, F22, F23, F30, F31, F32, F33, F34, F35 en F36. Alle modellen, incl x-drive diesel, hybride etc.

De prijs is met inruil van het originele differentieel inclusief montage.

Het differentieel is compleet gereviseerd en hierbij voorzien van nieuwe lagers, oliekeerringen en een nieuwe OS Giken Superlock sperklok. Dit is het beste sperdifferentieel wat te verkrijgen is voor deze auto's.No more one tire fire!

De 335i, 320pk en 450Nm, de 440i 326pk en 500Nm. Brute cijfers voor zeer snelle auto's. Helaas heeft BMW ervoor gekozen om de afstand tussen de M3 en M4 kunstmatig hoog te houden, met name door het achterwege laten van een sperdifferentieel. 

Wat is dan het nadeel tijdens het rijden zonder sperdifferentieel?
Het vermogen verdwijnt naar het wiel met het minste grip. Zet je dus 1 wiel op sneeuw en je geeft gas dan zal het wiel op de sneeuw slippen. Ook wanneer je sportief gaat rijden met de auto en bochten neemt zal steeds 1 van de achterwielen minder goed op de weg gedrukt worden door de stuurbewegingen, dit wiel zal steeds slippen onder vermogen.

En wat doet het sperdifferentieel aan dat probleem?
Het sperdifferentieel zorgt ervoor dat het vermogen naar beide wielen wordt gestuurd. Dus in plaats van het slippen van 1 wiel zul je nu harder accelereren omdat het wiel wat het beste van de twee aan de weg wordt gedrukt ook wordt aangedreven. 

Maar ik hoef niet iedere bocht te driften..
Dat is niet het idee. Een goed sperdifferentieel zorgt juist voor veel extra grip, dus minder snel uitbreken van de achterkant. In de racerij is driften geen doel, maar is een sperdifferentieel wel een enorm voordeel en maakt het de auto veel sneller en beter controleerbaar.

Waarom willen drifters dan een sperdifferentieel?
Er is meer grip met een sper, maar wanneer er dan alsnog teveel gas wordt gegeven en de auto in een drift raakt is deze beter te controleren. Dus in eerste instantie is er meer grip, en als hier bewust overheen wordt gegaan is driften beter mogelijk. 

Wat is dan het verschil in de praktijk met twee dezelfde auto's, de ene met sperdifferentieel en de andere zonder?
Stel dat deze auto's achter elkaar aanrijden over bochtige wegen, dan zal de auto met sper harder door de bochten kunnen en steeds bocht uit op grip wegrijden van de auto zonder sper. Ook bij een launch vanaf stilstand heeft de auto met sper meer tractie en trekt dus harder op.

Wat is de eerste ervaring van klanten na installatie?
Wat men eigenlijk altijd noemt is dat de auto ineens veel meer grip heeft en hierdoor veel beter aanvoelt. Ook is een drift beter te controleren, en is het geen zwieper zoals het vaak met een open (niet sper-) differentieel voelt.

Krijg ik geen klachten met mijn elektronica?
Nee, de auto 'ziet' niet dat je een sperdifferentieel hebt en zal gewoonweg minder slip aan de achterwielen detecteren. Het geeft geen problemen met tractiecontrole of DSC/ESP.  Voor maximale snelheid op het circuit kunnen we het electronisch remmen sper uitprogrammeren.

Krijg ik geen klachten met mijn leasemaatschappij?
Nee, aan de buitenkant is er niks van te zien. 

Zijn er met rustig rijden ook nadelen zoals bijgeluiden of bonken?
Tijdens het inrijden de eerste paar honderd kilometer kan het sperdifferentieel soms wat nukkig zijn, maar dit verdwijnt vanzelf en het zal met rustig rijden dan niet anders voelen dan zonder sperdifferentieel.

 

Passende modellen:

1' Series

−F20
+114d N47N
+114i N13
+116d N47N
+116d ed N47N
+116i N13
+118d N47N
+118dX N47N
+118i N13
+120d N47N
+120dX N47N
+125d N47S1
+125i N20
+M135i N55
+M135iX N55

−F20 Facelift
+114d N47N
+114d B37
+116d B37
+116d ed B37
+116i B38
+118d B47
+118dX B47
+118i N13
+118i B38
+120d B47
+120dX B47
+120i N13
+125d B47
+125i N20
+M135i N55
+M135iX N55
+M140i B58
+M140iX B58

−F21
+114d N47N
+114i N13
+116d N47N
+116d ed N47N
+116i N13
+118d N47N
+118dX N47N
+118i N13
+120d N47N
+120dX N47N
+125d N47S1
+125i N20
+M135i N55
+M135iX N55

−F21 Facelift
+114d N47N
+114d B37
+116d B37
+116d ed B37
+116i B38
+118d B47
+118dX B47
+118i N13
+118i B38
+120d B47
+120dX B47
+120i N13
+125d B47
+125i N20
+M135i N55
+M135iX N55
+M140i B58
+M140iX B58

2' Series

−F22
+218d N47N
+218d B47
+218i B38
+220d N47N
+220d B47
+220dX B47
+220i N20
+225d N47S1
+225d B47
+228i N20
+228i N26
+228iX N20
+228iX N26
+M235i N55
+M235iX N55
+M240i B58
+M240iX B58

−F23
+218d B47
+218i B38
+220d B47
+220i N20
+225d B47
+228i N20
+228i N26
+228iX N20
+228iX N26
+M235i N55
+M235iX N55
+M240i B58
+M240iX B58

3' Series

−F30
+316d N47N
+316d B47
+316i N13
+318d N47N
+318dX N47N
+320d N47N
+320d ed N47N
+320dX N47N
+320i N20
+320i ed N13
+320iX N20
+325d N47S1
+328d N47N
+328dX N47N
+328i N20
+328i N26
+328iX N20
+328iX N26
+330d N57N
+330dX N57N
+335dX N57Z
+335i N55
+335iX N55
+Hybrid 3 N55

−F30 Facelift
+316d B47
+316i N13
+318d B47
+318dX B47
+318i B38
+320d B47
+320d N47N
+320d ed B47
+320dX B47
+320i N20
+320i B48
+320i ed N13
+320iX B48
+320iX N20
+325d N47S1
+325d B47
+328d N47N
+328dX N47N
+328i N20
+328i N26
+328iX N20
+328iX N26
+330d N57N
+330dX N57N
+330e B48X
+330i B48
+330iX B48
+335dX N57Z
+340i B58
+340iX B58

−F31
+316d N47N
+316d B47
+316i N13
+318d N47N
+318dX N47N
+320d N47N
+320d ed N47N
+320dX N47N
+320i N20
+320iX N20
+325d N47S1
+328dX N47N
+328i N20
+328iX N20
+330d N57N
+330dX N57N
+335dX N57Z
+335i N55
+335iX N55

−F31 Facelift
+316d B47
+318d B47
+318dX B47
+318i B38
+320d B47
+320d N47N
+320d ed B47
+320dX B47
+320i B48
+320iX B48
+325d N47S1
+325d B47
+328dX N47N
+328iX N20
+330d N57N
+330dX N57N
+330i B48
+330iX B48
+335dX N57Z
+340i B58
+340iX B58

−F34
+318d N47N
+318d B47
+320d N47N
+320d B47
+320dX N47N
+320dX B47
+320i N20
+320iX N20
+325d N47S1
+328i N20
+328i N26
+328iX N20
+328iX N26
+330d N57N
+330dX N57N
+335dX N57Z
+335i N55
+335iX N55

−F35
+316Li N13
+320Li N20
+328Li N20
+328LiX N20
+335Li N55

−F35 Facelift
+316Li N13
+320Li N20
+328Li N20
+328LiX N20
+335Li N55

4' Series

−F32
+418d B47
+418i B38
+420d N47N
+420d B47
+420dX N47N
+420dX B47
+420i N20
+420i B48
+420iX N20
+420iX B48
+425d N47S1
+425d B47
+428i N20
+428i N26
+428iX N20
+428iX N26
+430d N57N
+430dX N57N
+430i B48
+430iX B48
+435dX N57Z
+435i N55
+435iX N55
+440i B58
+440iX B58

−F33
+420d N47N
+420d B47
+420i N20
+420i B48
+425d N47S1
+425d B47
+428i N20
+428i N26
+428iX N20
+428iX N26
+430d N57N
+430i B48
+430iX B48
+435dX N57Z
+435i N55
+435iX N55
+440i B58
+440iX B58

−F36
+418d N47N
+418d B47
+418i B38
+420d B47
+420d N47N
+420dX B47
+420dX N47N
+420i N20
+420i B48
+420iX N20
+420iX B48
+425d B47
+428i N20
+428i N26
+428iX N20
+428iX N26
+430d N57N
+430dX N57N
+430i B48
+430iX B48
+435dX N57Z
+435i N55
+435iX N55
+440i B58
+440iX B58

BMW 114i tot 440xd (incl M140i, 335ix etc) Sperdifferentieel LSD OS Giken superlock met ruilunit heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
BMW 114i tot 440xd (incl M140i, 335ix etc) Sperdifferentieel LSD OS Giken superlock met ruilunit
Review plaatsen

Meest recente reviews

Alternatieve artikelen voor BMW 114i tot 440xd (incl M140i, 335ix etc) Sperdifferentieel LSD OS Giken superlock met ruilunit