De M3 (F80), met een 3,0 liter twin-turbo, 6-cilinder lijnmotor die vanaf 425 pk produceert, is een waardige opvolger van de M3-erfenis. Zoals bij alle turbo-inductiemotoren is het potentieel om het geluid en de vermogensrespons te verbeteren door middel van uitlaatafstemming aanwezig. substantieel!
HET GELUID
Het verwijderen van het OPF-filter en het vervangen van de standaard 600cpsi-katalysatoren, met HJS-kernen met hoog debiet of de-cat-pijpen, opent het geluid aanzienlijk en verbetert de turbospoel drastisch voor meer vermogen en een kortere spoeltijd. Dit, in combinatie met de dubbele dubbele oversized downpipes van 70 mm, zorgt ervoor dat de motor zijn volledige potentieel kan bereiken.
De toevoeging van een 20 graden x-pijp aan het middengedeelte verhoogt de toonhoogte van de uitlaat, als aanvulling op de inline 6-schreeuw, met een meer diepgaande sonische ervaring.
Het achterste geluiddempergedeelte, dat samenwerkt met het standaard elektronisch bediende klepsysteem van de auto, wordt volledig freeflow bij geopende klep, waarbij de geluiddemper wordt omzeild voor optimale prestaties en een agressief geluid. onder klepsluiting worden de uitlaatgassen omgeleid door een reeks kamers en een akoestisch gevuld gedeelte, afgestemd op een koppel bij lage toerentallen en een zeer stil volume bij kruissnelheden.
Het achtergedeelte is afgewerkt met een set F1-klasse pre-preg-, koolstofvezel- of Inconel dubbelwandige staarten.
DE SPECIFIEK
Dwarsdoorsneden
Downpipes en midden, 70 mmOD dubbel.
Achtergedeelte, dubbele pijp van 70 mm (klep open), dubbele pijp van 57 mm (klep gesloten), gekozen voor een balans tussen snelle turbospoel, koppel en piekvermogen.
Materialen
Verkrijgbaar in standaard 304 roestvrij staal
Inconel 625 materiaal van formule één kwaliteit