do88 prestatieradiator voor het intercoolersysteem, ontworpen voor eenvoudige montage in uw BMW M3 / M4 F8X
De S55 turbomotor die de BMW M3 / M4 F8X gebruikt een aan de bovenzijde gemonteerde watergekoelde intercooler in plaats van een ?gewone?; luchtgekoelde intercooler. De koelvloeistof in dit systeem heeft een eigen, afzonderlijk koelcircuit, bestaande uit twee parallel aangesloten radiatoren en een pomp. De grootste van deze twee parallel geschakelde radiatoren bevindt zich vooraan in de middelste koelmodule, de tweede kleinere bevindt zich v??r de rechter wielkast.
Het verlagen van de watertemperatuur in dit circuit wordt direct gelijkgesteld met een verbeterde koeling van de inlaatlucht (lagere IAT). Om deze reden is het belangrijk om hoogwaardige radiatoren in dit systeem te hebben om tijdens zware ritten een zo laag en stabiel mogelijke IAT te behouden. Tijdens alle tests die we hebben uitgevoerd tijdens de ontwikkeling van ons gehele BMW F8X M3 / M4-productassortiment, zien we duidelijk hoe het piekvermogen direct wordt gelijkgesteld met de IAT (Intake Air Temperature).
Bij het ontwerpen van onze upgrade performance radiator zijn we begonnen met het 3D-scannen van de ruimte voor de rechter wielkast van onze M3 Competition, zowel met als zonder bumper. Dit gaf ons een exact 3D-model van de beschikbare ruimte om onze radiator in te bouwen. We ontdekten dat de grootte van deze radiator aanzienlijk vergroot kon worden, zowel qua frontoppervlak als qua dikte, als we ook een nieuw luchtkanaal tussen de radiator en de bumperafdekking zouden ontwerpen. .
Ons uiteindelijke ontwerp heeft een 68 mm dikke dubbele rij kern met meerkanaalsbuizen. We hebben de OEM-stijl single-pass flow-indeling behouden. Ons ontwerp verlengt zowel de kernhoogte als de dikte met 28 mm, dit alles resulteert in een toename van het frontale oppervlak van 18% en een kernvolume van maar liefst 100%. Om het installeren van deze massieve radiator mogelijk te maken, hebben we een prachtig koolstofvezel luchtkanaal ontworpen dat in een autoclaafproces is vervaardigd uit prepeg-materiaal. Onze radiator heeft een drop-in-installatie met de OEM-koelleidingen.
Deze verbeteringen hebben in onze tests geresulteerd in een IAT-reductie van 5?C in combinatie met onze upgrade van de aan de zijkant gemonteerde radiator.
Al dit harde werk resulteert in een product dat op de een of andere manier de prestaties van uw voertuig echt zal verbeteren, of het nu een standaardauto is of een sterk aangepast monster! Op het circuit, op straat, op strip, deze radiator zal je ware metgezel zijn!
Belangrijke voordelen do88 radiator (voorraadvergelijkingsnummers):
- Groter kernvolume: 3393 cm3 (1693 cm3), 100% groter!
- Groter frontaal oppervlak: 499 cm2 (423 cm2), 18% groter!
- Lagere luchttemperatuur na de intercooler bij dezelfde omstandigheden: 34 ?C (39 ?C) , 5?C lager!*
- Zeer effici?nte kern met 8 mm vinhoogte en ontwerp met meerdere lamellen.
- Meerkanaals kernbuizen
* Gemeten bij 240 km/u tijdens acceleratie op volle snelheid van 0-240 km/u op de landingsbaan. Beide tests werden dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden uitgevoerd.