do88 prestatieradiator voor het intercoolersysteem, ontworpen voor eenvoudige montage in uw BMW M2C / M3 / M4 F8X
De S55-turbomotor die de BMW aandrijft M2C/M3/M4 F8X maakt gebruik van een aan de bovenzijde gemonteerde watergekoelde intercooler in plaats van een ?gewone?; luchtgekoelde intercooler. De koelvloeistof in dit systeem heeft een eigen, afzonderlijk koelcircuit, bestaande uit twee parallel aangesloten radiatoren en een pomp. De grootste van deze twee parallel geschakelde radiatoren bevindt zich vooraan in de middelste koelmodule, de tweede kleinere bevindt zich v??r de rechter wielkast.
Het verlagen van de watertemperatuur in dit circuit wordt direct gelijkgesteld met een verbeterde koeling van de inlaatlucht (lagere IAT). Om deze reden is het belangrijk om hoogwaardige radiatoren in dit systeem te hebben om tijdens zware ritten een zo laag en stabiel mogelijke IAT te behouden. Tijdens alle tests die we hebben uitgevoerd tijdens de ontwikkeling van ons volledige BMW F8X M2C/M3/M4-productassortiment, zien we duidelijk hoe het piekvermogen direct wordt gelijkgesteld met de IAT (Intake Air Temperature).
Bij het ontwerpen voor onze upgrade-prestatieradiator zijn we begonnen met het 3D-scannen van de voorkant van de centrale koelmodule van onze M3 Competition. Dit gaf ons een exact 3D-model van de beschikbare ruimte om de kern in uit te breiden. Omdat deze radiator aan de voorkant van de centrale koelmodule is geplaatst, hebben we de specificaties van het frontale gebied / de dikte / vin geoptimaliseerd om de koelprestaties te maximaliseren, maar in laat ondertussen voldoende lucht doorstromen voor de andere koelcomponenten erachter. Het is van cruciaal belang om een radiator te ontwerpen die voor anderen is geplaatst met een systeemaanzicht, in plaats van slechts ??n onderdeel te optimaliseren, waardoor de andere oververhit raken vanwege onvoldoende luchtstroom.
Ons uiteindelijke ontwerp is een 32 mm dikke kern met ??n rij met meerkanaalsbuizen. We hebben de OE-stijl dual-pass flow-indeling behouden, waardoor de koelvloeistof twee keer door de kern kan stromen voordat deze de radiator verlaat. Ons ontwerp verlengt de kernhoogte met 166 mm en de dikte met 5 mm. Dit alles resulteert in een frontale toename van 48% en het kernvolume met maar liefst 75%.
Deze verbeteringen hebben in onze tests geresulteerd in een 5? C IAT-reductie in combinatie met onze upgrade van de radiateur aan de zijkant.
Al dit harde werk resulteert in een product dat op de een of andere manier de prestaties van uw voertuig echt zal verbeteren, ongeacht of het een standaardauto is of een sterk gemodificeerd monster! Op het circuit, op straat, op strip, deze radiator zal je ware metgezel zijn!
Belangrijke voordelen do88 radiator (voorraadvergelijkingsnummers):
- Groter kernvolume: 8498 cm3 (4843 cm3), 75% groter!
- Groter frontaal oppervlak: 2656 cm2 (1794 cm2), 48% groter!
- Lagere luchttemperatuur na de intercooler bij dezelfde omstandigheden: 34 ?C (39 ?C) , 5?C lager!*
- Zeer effici?nte kern met 7 mm vinhoogte en ontwerp met meerdere lamellen.
- Meerkanaals kernbuizen.
* Gemeten bij 240 km/u tijdens acceleratie op volle snelheid van 0-240 km/u op de landingsbaan. Beide tests werden dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden uitgevoerd.