do88 performance turbo naar intercooler pijpen ontworpen voor een gemakkelijke drop-in-montage in uw BMW M2C / M3 / M4 F8X
De S55 twin-turbo motor die de BMW M2C / M3 / M4 F8X is uitgerust met kunststof intercoolerbuizen. Deze pijpen zijn een wekelijkse link op elke getunede auto of in sommige gevallen zelfs op een standaardtune. De OE-kunststofleidingen barsten of splijten vaak bij de turboverbindingen, waardoor je een boostlek krijgt.
Met onze prestatiegerichte intercoolerleidingen bieden we graag een betrouwbare oplossing en verbeteren we tegelijkertijd natuurlijk de luchtstroom!
Om een exact 3D-model te krijgen van de beschikbare ruimte om onze intercoolerleidingen in te ontwerpen, hebben we een gedetailleerde 3D-scan gemaakt van onze M3 Competition-motorruimte. Met behulp van dit 3D-scanmodel konden we nieuwe 2,25?; (57 mm) intercoolerpijpen met vloeiende bochten.
Inknijpen van grote pijpen tot 2,25?; (57 mm) is een uitdaging omdat er niet zoveel ruimte is tussen de motorkap en het kleppendeksel. Veel aftermarket-intercoolerleidingen maken het onmogelijk om de rubberen doorvoertules van de motorkap correct op de borgpennen te klikken. We hebben dit probleem opgelost door ons ontwerp van deze pijp en door langere OE-stijl borgpijpen voor de motorkap toe te voegen.
We hebben besloten om geen methanolinjectoraansluitingen op onze interkoelerpijpen aan te brengen, omdat het naar onze mening beter is om heb dit na de intercooler. Ons intercooler-gasklephuis (J-pipe) heeft 2 methanol-injectoraansluitingen.
Ons uiteindelijke ontwerp is een volledig aluminium constructie met doorngebogen pijpen en CNC-gefreesde turboflenzen. We leveren ook duurzamere siliconenslangen die onze leidingen verbinden met de inlaatflenzen van de intercooler. Voor een coole, discrete look hebben we matzwarte slangklemmen meegeleverd.
Belangrijke voordelen met do88 prestatie-intercoolerleidingen:
- Verbeterde betrouwbaarheid!
- Tot 4 % betere luchtstroom!
- Inclusief matzwarte siliconen koppelingen!
- Behoud van de pasvorm van de motorkap.