do88 prestatiemotoroliekoeler ontworpen voor eenvoudige montage in uw BMW M2C / M3 / M4 F8X
De S55 twin-turbomotor die de BMW aandrijft M2C / M3 / M4 F8X heeft een horizontaal gemonteerde motoroliekoeler onder de centrale koelmodule. Deze standaard motorolie heeft een buis- en vinkern die een wat gevoelige constructie heeft en daarom kan worden beschadigd door wegresten. Met dit type kern in deze positie is het dus niet ongebruikelijk dat er plotseling een olielek ontstaat doordat een kleine steen of ander vuil de standaardoliekoeler raakt, wat fataal kan zijn voor de motor.
Met onze prestatie-oliekoeler willen we een veel duurzamer ontwerp bieden en tegelijkertijd de prestaties verbeteren!
Om een exact 3D-model te krijgen van de beschikbare ruimte om onze oliekoeler te ontwerpen, hebben we heeft een gedetailleerde 3D-scan gemaakt van het montagegebied van de oliekoeler. Met behulp van dit 3D-scanmodel konden we een nieuwe prestatie-oliekoeler ontwerpen met staaf- en plaatkern die zowel de koeling als de sterkte verbetert. Ons ontwerp vergroot het koeloppervlak met 20% en het kernvolume met maar liefst 63% in vergelijking met de standaard oliekoeler.
Onze staaf- en plaatkernstructuur is veel robuuster, zodat hij potentieel wegafval beter aankan en bovendien beter biedt het prestaties!
Deze oliekoeler is wel wat zwaarder dan het origineel en het is nodig om een deel van de aansluiting met de bodemplaat weg te slijpen anders past dit onderdeel niet.
Belangrijke voordelen met do88 motoroliekoeler (voorraadvergelijkingsnummers):
- Verbeterde betrouwbaarheid!
- Grotere frontale koeler oppervlakte: 1185 cm2 (984 cm2), 20% groter!
- Groter kernvolume: 4503 cm3 (2755 cm3), 63% groter!