opc_loader

Menu

BMW F8X M2C M3 M4 Performance-intercooler

1.375,42
(Prijs excl. btw): 1.136,71
Voorraad:
0 stuks
Artikelnr:
ICM-320

do88 performance-intercooler ontworpen voor eenvoudige montage in uw BMW M2 / M3 / M4 F8X

De S55-turbomotor die de BMW M2C / M3 / aandrijft M4 F8X gebruikt een aan de bovenzijde gemonteerde watergekoelde intercooler in plaats van een ?gewone?; luchtgekoelde intercooler. Deze OE-intercooler heeft een Tube&Fin-kern met geklemde kunststof eindtanks. Deze constructie heeft zijn nadelen, omdat deze de neiging heeft te barsten en koelvloeistof in de motor te lekken of vuldruk uit de tankafdichtingen te lekken.

Onze missie bij het starten van deze ontwikkeling van een nieuwe prestatie-intercooler was het elimineren van de OE intercoolers hebben zwakke punten en bieden uiteraard een grote prestatieverbetering. Tijdens alle tests die we hebben uitgevoerd tijdens de ontwikkeling van ons gehele BMW F8X M2C/M3/M4-productassortiment, zien we duidelijk hoe het piekvermogen direct wordt gelijkgesteld met de IAT (Intake Air Temperature).
Om een exacte 3D te krijgen -model van de beschikbare ruimte om onze intercooler te ontwerpen. We hebben een gedetailleerde 3D-scan gemaakt van onze M3 Competition-motorruimte. In onze Solidworks CAD-software hebben we verschillende ontwerpconcepten voor onze laadluchtkoeler uitgeprobeerd met behulp van het door de 3D-scan gegenereerde model.

Het definitieve ontwerpconcept werd bepaald na verschillende CFD-simulaties in onze Solidworks Flow Simulation-software. In deze software kunnen we de luchtstroom simuleren en de drukval en luchtverdeling over de kern meten. We hebben besloten om geen interne luchtgeleiders op te nemen, omdat uit verschillende van onze simulaties bleek dat deze meer kwaad dan goed deden. De luchtstroom wordt perfect over de kern verdeeld met ons tankontwerp zonder interne luchtgeleiders, zoals veel beweringen goed zijn. Maar in veel gevallen veroorzaken deze turbulentie en verstoringen in de luchtstroom.

Ons uiteindelijke ontwerp resulteerde in een staaf-en-plaatkern met TIG-gelaste aluminium gegoten eindtanks. Dit biedt gemoedsrust voor elk nummer met een hoge boost. We zijn erin geslaagd een massieve kern te gebruiken die 85% groter is dan de OEM en de drukval in de laadlucht te verminderen (16% lager) en de drop-in-installatie zonder aanpassingen te handhaven. Het verminderen van de laaddrukval over de intercooler heeft verschillende voordelen, zoals dat de turbo's minder hoeven te werken om de beoogde boost te bereiken / lagere temperatuur / betere gasrespons. We beschikken over de apparatuur om de drukval te berekenen in onze CFD-berekeningssoftware en ook over praktijktesten in onze Superflow SF-1020 flowbench. Aan de kant van de waterkoelvloeistof zijn we overgestapt op een structuur met dubbele doorgang, waardoor de koelvloeistof twee keer door de kern kan stromen voordat deze de intercooler verlaat, in plaats van de OE-structuur met enkele doorgang.

We gebruiken een offset met hoge dichtheid koelvin aan zowel de lucht- als waterzijde. Er zijn verschillende tests uitgevoerd om een optimale balans tussen de lucht- en watervinnen te vinden om de maximale warmteoverdracht te verkrijgen. Dit geeft onze intercooler een enorme toename van het actieve koeloppervlak vergeleken met OE.

Omdat dit een do88-prestatieproduct is, hebben we uiteraard grondige, strenge en continue tests uitgevoerd om dit product te ontwikkelen om de beste prestaties te garanderen. Er is geen enkel compromis gesloten.

Al dit harde werk resulteert in een product dat op de een of andere manier de prestaties van uw voertuig echt zal verbeteren, of het nu een standaardauto is of een sterk aangepast monster! Op het circuit, op straat, op strip, deze inlaatluchtkoeler zal uw echte metgezel zijn!

Aanzienlijke voordelen met de do88 prestatie-intercooler (voorraadvergelijkingsnummers):
- Piekvermogenswinst van 13 pk! Gemeten op auto met BootMod3 Stage 1 tune.
- Hoogste vermogenswinst in het middenbereik van 25 pk!
- Hoogste koppelwinst van 52 Nm!
- Groter kernvolume: 5657 cm3 (3052 cm3), 85% groter !
- Luchtstroom bij 0,025bar/0,36psi drukval: 298 CFM (256 CFM), 16% hoger!
- Lagere luchttemperatuur na de intercooler bij dezelfde omstandigheden: 39?C (48?C ), 9?C lager!*
- Past op alle auto's in de onderstaande lijst!
* Gemeten bij 240 km/u tijdens acceleratie op volle snelheid van 0-240 km/u op de landingsbaan. Beide tests werden dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden uitgevoerd.

BMW M2 Competitie

Modeljaren: 2019-2020

Model: F87

BMW M3 / M3 Competitie

Modeljaren: 2015- 2018

Model: F80

BMW M4 / M4 Competition / M4 GTS / M4 CS

Modeljaren: 2015-2020

Model : F82 F83

17517846235

BMW F8X M2C M3 M4 Performance-intercooler heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
BMW F8X M2C M3 M4 Performance-intercooler
Review plaatsen

Meest recente reviews

Alternatieve artikelen voor BMW F8X M2C M3 M4 Performance-intercooler

Laatst bekeken items