Omdat de F8x M3/M4 is ontworpen om indrukwekkend vermogen te leveren in standaardvorm (en nog veel meer met upgrades), zijn deze auto's voorzien van robuust koelmateriaal. Om de olietemperatuur laag te houden (iets waar veel late M-auto's moeite mee hebben) is een grote oliekoeler nodig. De BMW-ingenieurs hebben de oliekoeler vrij laag onder de auto geplaatst, horizontaal gepositioneerd - een aerodynamisch ontwerp dat tijdens het rijden een vacuümkracht creëert, waardoor warmte uit de oliekoeler wordt onttrokken. Het probleem dat sommige voertuigeigenaren hebben ondervonden, is dat wegresten, van kleine takken tot stukken ijs, hard genoeg in de OE-buikpan hebben gedrukt om de oliekoeler te laten barsten, waardoor de olie van de auto snel leegloopt. Omdat het een van de laagste punten van de auto is, kan zelfs een ontmoeting met een parkeerblok het einde van de rit betekenen voor de fabriekspan en oliekoeler. Schade aan de buikpan betekent verminderde koeling, wat kan resulteren in gevaarlijk hoge motortemperaturen. Zodra de buikpan beschadigd is, is er geen bescherming meer voor de oliekoeler, wat betekent dat schade aan de koeler en een catastrofaal oliedrukverlies op de loer liggen.
De lichtgewicht Turner-skidplate is slechts 1,36 kg zwaarder dan standaard, met een totaalgewicht van slechts 2,26 kg - extra kilo's die een waardevolle toevoeging zijn. Deze beschermplaat is ontworpen met behulp van 8 gauge 5052 aluminium en biedt voldoende kracht om uw oliekoeler te beschermen. We hebben er ook voor gezorgd dat dit een gemakkelijke, omkeerbare upgrade zou zijn door OE-montagelocaties en hardware te behouden waarvoor GEEN inkorten of aanpassingen aan uw voertuig nodig zijn voor montage. Ons technische team vond het ook belangrijk om enkele van de koeleigenschappen te behouden die de BMW-ingenieurs hadden gespecificeerd, zoals een trimafdichting die goed tegen de koelerranden past om dezelfde vacuümkoelingseffecten te creëren als standaard.
Functies:
Intern ontworpen om de OE-koeling en montage te behouden
Vervaardigd uit 8 gauge 5052 aluminium
Onderhoudt fabriekshardware en bevestigingspunten
Geen snijden, boren of modificatie vereist
2,2 kg totaalgewicht, slechts 1.36kg meer dan de plastic OE
Gemaakt in America!
Als er nieuwe fabriekshardware nodig is, gebruik dan onderdeelnummer 07149126886. In totaal zijn er 11 nodig om deze skidplate vast te zetten.
Voor de CS voor splitter zijn aanpassingen nodig om dit product te kunnen monteren. Aanpassingen hebben geen impact op de functie of stevigheid