Introductie van de nieuwe DV+
Past voor Dodge Dart-, BMW- en Fiat Abarth-toepassingen
GFB's DV+-oplossing kan niet eenvoudiger zijn -keep what werkt en vervangt wat niet werkt.
Wereldwijd patent en ontwerpoctrooi aangevraagd
- Behoudt de fabrieksmagneetspoel voor naadloze integratie
- Vervangt plastic kleponderdelen door metaal voor betrouwbaarheid en sterkte bij afgebroken motoren
- Direct-fit vervanging met de TMS-voordelen van GFB
- Exclusief ?voorgestuurd?; klepmechanisme voor snelle respons bij hoge boost
GFB breidt het DV+-assortiment uit met een direct passende oplossing voor de zwakke fabrieksomschakelklep die op veel Europese voertuigen wordt gebruikt.
De De magneetspoel zelf van de in de fabriek gemonteerde klep is geweldig (de ECU opent hem sneller dan welke pneumatische klep dan ook, dus waarom vervangen?), maar het zwakke punt is echter het klepmechanisme zelf. Daarom lost GFB's DV+ dit probleem op door alleen de kleponderdelen te vervangen door een behuizing van geanodiseerd aluminium, voorzien van een koperen zuiger die volgens nauwkeurige toleranties is bewerkt.
Het eindresultaat is een scherpere gasrespons, bliksemsnelle klepbediening en het zal zoveel boost bevatten als je ernaar kunt gooien. Lees alles over het DV+-verhaal op de volgende pagina.
Bij de producten van andere fabrikanten wordt het hele systeem vervangen door een traditionele pneumatische klep, waarvoor lange vacu?mslangen en extra onderdelen nodig zijn voor het aanboren van het vacu?m van het inlaatspruitstuk, plus een andere magneetklep om de pneumatische klep te bedienen of een ballastweerstand om op de OE-kabelboom aan te sluiten. Al deze extra items resulteren in een product dat langzamer, minder responsief, duurder is en veel langer duurt om te installeren.
De DV+ oplossing van GFB daarentegen is responsiever, goedkoper, gemakkelijker te installeren en veroorzaakt geen compressorpiek/turboflutter. Oh, en er zijn geen andere veren of frequente herbouwingen voor nodig.
Het DV+ verhaal: betere prestaties - betrouwbaarder
Veel recente Europese auto's maken gebruik van door de ECU aangestuurde magneetventielen. Dit is een goed concept omdat de klep heel snel kan reageren en alleen opengaat als dat nodig is.
Er zijn echter enkele problemen met deze kleppen. Er zijn doorgaans twee typen elektromagnetisch bediende omschakelkleppen die standaard worden aangetroffen op VAG- en Europese auto's, en beide hebben hun tekortkomingen.
< td>
Veelvoorkomend OE-probleem nr. 1
Het is algemeen bekend dat diafragmatypes scheuren, vooral wanneer de boost en temperatuur toenemen als gevolg van chiptuning.
Veel voorkomend OE-probleem nr. 2
Het plastic zuigertype lekt veel meer dan de meeste mensen zich realiseren (door ontwerp, niet door slijtage), en sluit niet altijd na het schakelen met een hoge versnelling. |
Bovendien is in beide gevallen de soleno?de op de OE-omstelling direct verbonden met het klepmechanisme, wat niet ideaal is omdat noch deze, noch de terugstelveer sterk genoeg zijn om de klep bij hoge druk betrouwbaar te openen en te sluiten.
Met dit soort problemen begrijp je waarom andere aftermarket-fabrikanten neem aan dat de beste oplossing het volledig vervangen van de fabrieksomleider is. Hoewel hun vervangingskits misschien sterker zijn dan de fabrieksomleider, rechtvaardigen hun langzamere reactiesnelheid en lagere stroom de extra kosten en complexiteit helaas niet - meer een compromis dan een oplossing.
GFB heeft een oplossing gevonden. andere aanpak om een complete oplossing te leveren die bestaande problemen oplost en de prestaties verbetert, zonder compromissen of een flink prijskaartje.
De DV+ pakt de klepproblemen in de fabriek aan met een zeer eenvoudige en elegante oplossing. Door de fabriekssoleno?de te behouden blijven alle voordelen van het standaardsysteem behouden, en het vervangen van de kleponderdelen door onverwoestbare metalen componenten zorgt voor sterkte en betrouwbaarheid, ongeacht hoeveel boost je geeft.
Dat is nog niet alles. In plaats van de soleno?de te gebruiken om de klep rechtstreeks te bedienen, hebben we een unieke ?pilot-actuation? ge?ntroduceerd; systeem. Dit betekent dat de soleno?de de luchtdruk regelt die wordt gebruikt om de zuiger te openen en te sluiten, dus het maakt niet uit hoeveel kracht je er doorheen duwt, de DV+ zal betrouwbaar openen en sluiten zonder ooit de mogelijkheden van de soleno?de te overschrijden.
Deze functie verbetert ook het fabriekssysteem door de klep geleidelijk te openen als reactie op de boostdruk, zodat deze alleen zo ver open gaat als nodig is om de klus te klaren (de fabrieksklep gaat eenvoudig open en dicht, hij kan niet gedeeltelijk openen als er een boost wordt gegeven de druk is laag), wat resulteert in een betere gasrespons.
Onnodige vervangingssets vormen een compromis, geen oplossing
Patent- en ontwerpoctrooien aangevraagd
Past op:
BMW F30, F80 225kw benzinemotor RWD sedan 10/11-aan
BMW E84 224kw benzine AWD 01/13-aan
BMW E88 225kw Benzinemotor RWD Cabrio 03/08-12/13
BMW F31 100 kW Benzinemotor RWD Wagon 03/13-aan
BMW E93 225 kW Benzinemotor RWD Cabrio 03/07-12/12
BMW F30, F80 100 kW benzinemotor RWD Sedan 10/12-aan
BMW F30, F80 125 kW benzinemotor RWD Sedan 02/12-aan
BMW F13 235 kW benzinemotor RWD Coup? 11/10-aan
BMW F20 235 kW benzinemotor RWD Hatchback vanaf 11/11
BMW F06 235 kW benzinemotor RWD Coup? vanaf 09/11
BMW F15, F85 225 kW benzinemotor AWD Gesloten terreinwagen 11/13- op
BMW E92 225 kW benzinemotor RWD Coup? 09/06-12/12
BMW F22, F87 240 kW benzinemotor RWD Coup? 10/13-aan
BMW F32, F82 225 kW benzinemotor RWD Coup? Vanaf 07/13
BMW F01, F02, F03, F04 235 kW benzinemotor RWD Sedan 07/12-12/15
BMW F21 75 kW benzinemotor RWD Hatchback 12/11 vanaf
BMW E82 225 kW benzinemotor RWD Coup? 10/07-10/13
BMW 114i 116i 118i N13B16 F20/F21 vanaf 2011 F20 125 kW benzinemotor RWD Hatchback 11/10-aan
BMW 114i 116i 118i N13B16 F20/F21 vanaf 2011 F20 100 kW benzinemotor RWD Hatchback vanaf 12/10
BMW 114i 116i 118i N13B16 F20/F21 vanaf 2011 F21 125 kW benzinemotor RWD Hatchback vanaf 07/12
BMW 114i 116i 118i N13B16 F20/F21 vanaf 2011 F20 75 kW benzinemotor RWD Hatchback vanaf 11/11
BMW 114i 116i 118i N13B16 F20/F21 vanaf 2011 F21 100 kW benzinemotor RWD Hatchback vanaf 12/11
BMW X3 x Drive 35i F25/N55 vanaf 2010 F25 225 kW benzinemotor AWD gesloten terreinwagen vanaf 09/10
BMW X3 x Drive 35i F25/N55 vanaf 2010 E70 225 kW benzinemotor AWD gesloten terreinwagen 09/10-06/13
BMW 640i F06/F12/F13 N55 vanaf 2012 F12 235 kW benzinemotor RWD Cabrio vanaf 03/11
BMW 335i/335i xdrive E90/ E91/E92/E93 N55 2010-2012 E90 225 kW benzinemotor RWD Sedan 03/06-12/11
BMW X6 xDrive35i E71 N55 2011-2013 E71, E72 225 kW benzinemotor AWD Gesloten terreinwagen 06/07- 03/10
BMW 535i F07/F10/F11 N55 vanaf 2010 F11 225 kW benzinemotor RWD stationwagen 09/10-on
BMW 535i F07/F10/F11 N55 vanaf 2010 F10 225 kW benzinemotor RWD sedan Vanaf 12/09
BMW 535i F07/F10/F11 N55 Vanaf 2010 F07 225 kW benzinemotor RWD Hatchback vanaf 10/09
ABARTH 500 Abarth vanaf 2007 (alleen Amerikaanse versie, andere binnenkort beschikbaar) 312_ 99 kW benzinemotor FWD Hatchback vanaf 08/08-op
ABARTH 500 Abarth vanaf 2007 (alleen Amerikaanse versie, andere binnenkort beschikbaar) 312_ 132 kW benzinemotor FWD Hatchback vanaf 01/11-aan
ABARTH 500 Abarth vanaf 2007 (alleen Amerikaanse versie, andere binnenkort beschikbaar) 312_ 118 kW benzinemotor FWD Hatchback vanaf 01/11
ABARTH Punto/Punto EVO Abarth 1.4 Multiair 199_ 120 kW benzinemotor FWD Hatchback 10/09 -aan
ABARTH Punto/Punto EVO Abarth 1.4 Multiair 199_ 132 kW benzinemotor FWD Hatchback 12/07-12/12
ABARTH Punto/Punto EVO Abarth 1.4 Multiair 199_ 132 kW benzinemotor FWD Hatchback vanaf 07/08-aan
ABARTH Punto/Punto EVO Abarth 1.4 Multiair 199_ 114 kW benzinemotor FWD Hatchback 12/07-06/10
DODGE Dart vanaf 2012 PF 119 kW benzinemotor FWD Sedan 01/13-12/ 13
DODGE Dart vanaf 2012 PF 119 kW benzinemotor FWD sedan 01/13-12/13
DODGE Dart vanaf 2012 PF 119 kW benzinemotor FWD sedan vanaf 01/13
DODGE Dart 2012 -op PF 119 kW benzinemotor FWD Sedan 01/13-12/13