De CSF Charge Cooler Water Radiator AKA Heat Exchanger is de meest technologisch geavanceerde op de markt.
Onafhankelijk bewezen dat de inlaatluchttemperaturen met 10C dalen ten opzichte van de BMW radiator. Auto getest was een B58 auto met Pure Turbo's Stage 2 Turbo Upgrade!
Drops Intake Air Temps âŠâ¦
Drops Intake Air Temps Consistently âŠâ¦
De vermogens potentie voor de druk-gekoelde M1 / ââ¬â¹ââ¬â¹240i, 1/2 / 3 / 420i en 1/2/3 / 425i is enorm. Zodra de boostniveaus echter zijn verhoogd, neemt de temperatuur van de inlaatlucht toe, wat toe te schrijven is aan de opwarming van de perslucht. Het standaard koelsysteem werkt goed op een standaard wagen, maar zodra de boostniveaus worden verhoogd en meer warmte wordt geïntroduceerd, begint deze het moeilijk te krijgen.
Verhoogde hitte berooft de energie op verschillende manieren, met als belangrijkste dat de hetere lucht minder dicht is en resulteert in minder zuurstof, wat van groot belang is voor vermogen en met de warmere lucht het risico van kloppen ook wordt verhoogd, om dit tegen te gaan, zal de ECU zijn veiligheidsprotocollen introduceren om het vermogen te verlagen totdat de lucht weer koel is.
De enige manier om de prestaties te behouden en te verbeteren is om de temperatuur te verlagen door de koelprestaties te verbeteren.
Met een super dikke 68 mm dual-row kern die de beschikbare ruimte maximaliseert met zero-cutting. Het Triple Pass-ontwerp betekent dat het koelmiddel driemaal voor de uitlaat door de kern stroomt voor de laagste temperaturen. Een ander kenmerk dat u niet zult vinden in andere ontwerpen, is CSF's unieke B-Tube-technologie die een uniek gevormde buis gebruikt, waardoor CSF een dunner materiaal kan gebruiken met behoud van sterkte voor een ongelooflijk lichtgewicht kern die ook de warmteoverdracht verbetert; het is ongeveer 15% efficiënter dan normale O-buizen in dezelfde ruimte.
Komt met een steenslagbewaker, net als het OE-deel. De CSF Charge Cooler Water Radiator / Warmtewisselaar is de ultieme koelupgrade voor de B58 / B48-motoren.
'S Werelds grootste kern van 2 rijen (68 mm)
CS-B-Tube-technologie
Triple Pass
Verwijderbare Rock Guard (net als het origineel!)
CNC-machines snelkoppelingen
Fitting vereist NUL-aanpassingen
Verkrijgbaar in gepolijst zilver of zwart
montage:
15-18 BMW 120i, 125i, M140i (x) (F20)
15-18 BMW 120i, 125i, M140i (x) (F21)
15-18 BMW 220i, 230i (x), M240i (x) (F22)
15-18 BMW 220i, 230i (x), M240i (x) (F23)
14-18 BMW 320i (x), 330e, 330i (x), 340i (x) (F30)
14-18 BMW 320i (x), 330i (x), 340i (x) (F31)
15-18 BMW 320i (x) GT, 330i (x) GT, 340i (x) GT (F34)
15-18 420i (x), 430i (x), 440i (x) (F32)
15-18 BMW 420i, 430i (x), 440i (x) (F33)
15-18 BMW 420i (x), 430i (x), 440i (x) Gran Coupe (F36)
OEM ONDERDEEL: 17118741830