De F10-F13 M5 en M6 hebben een subframe wat direct tegen het chassis zit gemonteerd. bij de gewone F10 zitten hier isolerende subframe bussen tussen. Dit geeft de auto een zeer stabiele achteras, maar minder goede isolatie van geluiden uit de aandrijflijn. Om dit op te vangen zijn de achter differentieel bussen erg zacht gemaakt.
Het probleem daar mee is dat het differentieel sterk kantelt onder het vermogen van de M5 en daardoor kan gaan trillen onder acceleratie, de cardanas is niet bestand tegen de hoek die het moet maken door het wegbewegende differentieel.
Om dit op te lossen hebben we een vrij voordelige oplossing bedacht die makkelijk te installeren is, deze kit zorgt er voor dat het diff aanvankelijk nog gewoon zacht in de rubbers hangt, maar zodra deze moet kantelen, dan wordt dit eerder beperkt dan met het originele ontwerp. Het progressieve ontwerp van de bus zorgt er ook voor dat harde klappen meer opgevangen worden waardoor kans op het breken van de achterste steun verminderd wordt.
Onze nieuwste variant hoeft niet ingelijmt/of gekit te worden, maar kan zo in de positie gezet worden. Daar hoeft alleen de bout van de achterste steun voor los.
De set bestaat uit 2 ringen, die in het originele rubber geplaatst worden.
Installatie is vrij makkelijk, de achterste diffbout los draaien, achterkant laten zakken en je drukt ze er zo in. Zie afb 3.
Met succes getest op een 700pk M5.