opc_loader

Menu

Compleet sperdifferentieel BMW 330i 325i 3,23 188L

Inruil origineel diff

Olie aftapplug aanbrengen

Ratio

Sper variant

1.222,52
(Prijs excl. btw): 1.010,35
Voorraad:
1 stuks
Artikelnr:
E90_3.23_sperdiff

Compleet sperdifferentieel BMW 330i 325i 3,23 188L

Rebuilt 330i/325i differential with new LSD. (1-series is different)

Compleet gereviseerd BMW differentieel met nieuwe sperklok ingebouwd. Het standaard differentieel is gevoelig voor problemen met de lagers, dit is door de revisie met sterkere lagers dan origineel meteen ondervangen.

PG Torsen

Dit betreft een torsen sperdifferentieel. De werking bestaat uit wormtandwielen die ervoor zorgen dat wanneer 1 wiel doorslipt het andere wiel ook nog wordt aangedreven. Wanneer 1 wiel dan 3 rondjes slipt zal het andere wiel nog minimaal 1 rondje worden aangedreven. Er is geen sperwerking op gas-los. Het is dus een flinke verbetering t.o.v. helemaal geen sper, maar iets minder qua performance dan een platensperdifferentieel. 
Prestaties: 3/5
Sterkte: 3/5
Duurzaamheid: 4/5

MFactory Torsen

Dit betreft een torsen sperdifferentieel. De werking bestaat uit wormtandwielen die ervoor zorgen dat wanneer 1 wiel doorslipt het andere wiel ook nog wordt aangedreven. Wanneer 1 wiel dan 3 rondjes slipt zal het andere wiel nog minimaal 1 rondje worden aangedreven. Er is geen sperwerking op gas-los. Het is dus een flinke verbetering t.o.v. helemaal geen sper, maar iets minder qua performance dan een platensperdifferentieel. De staalsoort is van hoge kwaliteit.
Prestaties: 3/5
Sterkte: 4/5
Duurzaamheid: 4/5

Gripper LSD

Dit is een klassiek platensperdifferentieel gemaakt uit zeer goed staal en heeft een hoogwaardige afwerking. De sperklok is leverbaar in verschillende afstellingen zoals straatgebruik of circuit/competitie gebruik. De Gripper sperklok is erg sterk en heeft levenslang garantie. De sperplaten hebben na verloop van tijd wel een revisie nodig. Bij competitie gebruik kan dit na twee seizoenen het geval zijn, op de openbare weg kan het jaren mee. Dit hangt sterk af van het type gebruik.
Prestaties: 4/5
Sterkte: 5/5
Duurzaamheid: 3/5 (ivm de slijtage van de sperplaten na verloop van tijd)

OS Giken Superlock

De OS Giken superlock is een platensper, zoals alle BMW motorsport gebruikers ze het liefst hebben, maar heeft grote voordelen tegenover een traditioneel platensper. Zo is er namelijk tot 100% sperpercentage en door de veelheid aan sperplaten nagenoeg geen slijtage. Bij een normaal platensperdifferentieel zwakt de sperwerking na verloop van tijd af door de slijtage.
Normaliter is 100% niet gewenst, dit heeft als nadeel dat de auto zich moeilijker in laat sturen omdat de wielen niet onafhankelijk meer willen draaien. Echter, met een OS Giken werkt dit anders omdat er (in tegenstelling tot een normaal platensper) extra centrale veertjes in het diff zitten die de sperwerking tegengaan. Dit komt erop neer dat tijdens rustig rijden of parkeren er weinig sperwerking is, maar wanneer er gas wordt gegeven dit opbouwt tot 100%.
Dit veelzijdige systeem maakt dat je zowel op de openbare weg als op het circuit de beste setup hebt, er is geen compromis nodig.
Prestaties: 5/5
Sterkte: 4/5 (omdat de OS Giken in dit formaat iets kleiner is dan de Gripper)
Duurzaamheid: 5/5

Het aanpassen van de ratio heeft invloed op het toerental. Een hogere ratio betekent een significant betere acceleratie maar je levert wat in op comfort (doordat de motor meer toeren maakt).

Theoretische topsnelheden in 6e versnelling met 6600rpm:

3,46 = 269km/u 

3,64 = 256km/u

3,73 = 249km/u

3,91 = 238km/u

4,10 = 227km/u

Go to 'Extra informatie' below for english.

Completely rebuild differential with new LSD core. The OEM differential is sensitive to premature bearing failure. By rebuilding this differential with stronger bearings you don't have to worry about this issue anymore.

PG Torsen

This is a good base model to start with. The system works with gears only, and if 1 wheel loses traction and starts spinning, the gears will work and have the other (gripping) wheel turn too. For instance when 1 wheel slips 3 turns, the other will turn at least 1 time. On deceleration it works like a normal (not LSD) differential. Also with 1 wheel completely gripless, one ice or in the air it works like a normal differential so no locking. Despite these drawbacks it's a major upgrade over an open (not LSD) differential. BMW uses the torsen system in some of their models too.
Performance: 3/5
Strength: 3/5
Durability: 5/5

MFactory Torsen

This is a good base model to start with. The system works with gears only, and if 1 wheel loses traction and starts spinning, the gears will work and have the other (gripping) wheel turn too. For instance when 1 wheel slips 3 turns, the other will turn at least 1 time. On deceleration it works like a normal (not LSD) differential. Also with 1 wheel completely gripless, one ice or in the air it works like a normal differential so no locking. Despite these drawbacks it's a major upgrade over an open (not LSD) differential. BMW uses the torsen system in some of their models too. The LSD is made with high grade steel.
Performance: 3/5
Strength: 4/5
Durability: 5/5

Gripper LSD

This is a traditional clutch based LSD. It's the same system which was used on E30 M3, E39 M5 and so on. You can order it with a certain locking % like 25% or 50%, whatever seems best for the job. So for road use it would be different than rally use. It's used in modern race cars all around the world and the LSD is very strong. It comes with lifetime warranty. The clutchplates will need overhaul after some time. With competiton use this might be every 2 seasons, with road use you might be good for years. Ir really depends on the type of use.
Performance: 4/5
Strength: 5/5
Durability: 3/5 (because of clutches wearing out over time)

OS Giken LSD 

This is like the traditional LSD, but with an additional technique. It has a clever spring system which pulls the LSD out of locking. So when you drive slowly the LSD will not lock (hard) but when you accelerate hard it overcomes the spring power and has the potential to lock to 100%. This LSD has the best performance, there's no need to set it up differently from road use to rally use. And the clutches are not coated, which means with good circumstances you will not wear them out.
Performance: 5/5
Strength: 4/5 (because the OS Giken in this particular size is a bit smaller than the Gripper)
Durability: 5/5

Adjusting the ratio affects the rpm. A higher ratio means a significantly improved acceleration, but a bit less comfort (because of the higher rpm).

Theoretical top speeds in 6th gear with 6600rpm:

3,46 = 269km/h 

3,64 = 256km/h

3,73 = 249km/h

3,91 = 238km/h

4,10 = 227km/h

Compleet sperdifferentieel BMW 330i 325i 3,23 188L heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
Compleet sperdifferentieel BMW 330i 325i 3,23 188L
Review plaatsen

Meest recente reviews

Alternatieve artikelen voor Compleet sperdifferentieel BMW 330i 325i 3,23 188L