BMW 1 en 3 serie (E81-E93) voor big brake kit van Stoptech. 6 pots klauwen (in verschillende kleuren leverbaar) en 355mm remschijven (gegroefd, geperforeerd en verzinkt leverbaar).
StopTech zet kampioenschapwinnende race-technologie en state-of-the-art engineering onder je voeten. StopTech's voor Big Brake Kit is ontworpen om te werken met de standaard rembekrachtiger en ABS / DSC-systeem. StopTech bouwt elke kit rond het specifieke voertuig, ontwikkelt het systeem om de juiste rembalans te bereiken. Deze rem upgrade zorgt voor een betere prestatie in het dagelijks rijden, sportief straat gebruik of volledige circuit dagen. Door de rotorgrootte te vergroten, met behulp van een groter remblok en een vaste gesmede aluminium remklauw, kunt u uw remwerking aanzienlijk verbeteren voor elke conditie!
Veiligheidverbeteringen van een BBK:
+ Remklauw ontwerp verbetert de remtoepassing en verhoogt het koppel - het remmen is sterker, waardoor kortere afstanden en snellere reactie worden veroorzaakt
+ Voertuigspecifiek ontwerp - verbetert de remvoering met een steviger pedaal
+ Groter en dikker rotors - minder vervagen en langer pad en rotorleven
Voordelen van een StopTech Big Brake Kit:
+ extreem sterke caliper en montage systeem - vermindert flex en afbuiging, waardoor remblokken op een betere manier slijten
+ Diverse kleuropties beschikbaar
+ Voertuigspecifieke calipers die correcte remverdeling en balans houden
+ AeroRotor gepatenteerd voor superieure luchtstroom
+ Geperforeerd voor straatgebruik of sleuven voor straat of track gebruik
+ Billet aluminium montage hoeden voor superieure kracht over staal
+ DOT-conforme roestvrijstalen remleidingen
+ Street Performance remblokken die werken op zowel straat- als licht circuit gebruik
De set bevat:
+ 2 lichtgewicht remklauwen
+ 2 remschijven (Zinc gecoat of niet afbeelding 6)
+ 4 remblokjes
+ 2 rvs omvlochten remslangen
+ Adapters/brackets om zo te monteren
+ Alle benodigde boutjes, ringetjes etc voor het monteren van de set.
Maximaliseert de rem-efficiëntie door te remmen met alle vier de wielen ... Klinkt logisch? Veel rem upgrades en andere BBK zijn niet gebouwd met de dynamiek van het specifieke voertuig in gedachten. Bij te veel remkracht aan de voorkant word er niet genoeg gebruik gemaakt van de grip van de achterwielen. En vice versa. Remwerking is het best wanneer alle vier de banden het werk doen. De meeste BMW's hebben 50-50 gewichtsverdeling, dus de juiste remverhouding is cruciaal! StopTech engineert elke kit rond de dynamiek van dat voertuig door de grootte en het aantal zuigers in de caliper te wijzigen, zodat deze overeenkomt met de gebruikte rotormaat. Groter is niet altijd beter ...
Bij gebruik van alleen een voor of rear kit waardoor de balans kan veranderen raden we aan een instelbare remdruk verdeler te gebruiken. Auto's met een 4-wegs ABS zullen echter automatisch hier op aanpassen.
BBK hebben grotere componenten dan de fabrieksremmen. Sommige wielontwerpen en -groottes kunnen niet zonder wielspacers. StopTech heeft een sjabloon gemaakt met alle kritische afmetingen van deze remkit.