Intrax 1K2 systeem voor de BMW 5 en 6 serie van de E60-E64 en F10-F90 incl M5, M6 en Alpina B5 en B6
Intrax kiest bewust voor één verstelknop om de demping in te stellen. Met deze knop is het mogelijk om de demping aan te passen. Als de knop verdraait wordt, dan worden gelijktijdig de uitgaande en de ingaande demping aangepast in de juiste verhouding. Dit systeem maakt het mogelijk om de setup tot in detail aan te passen naar je rij stijl ,wegdek condities en weersomstandigheden. Als laatste hebben we de demping ook voorzien van een thermostaat welke voor een constante demping zorgt ongeacht de buiten en of bedrijfstemperatuur.
Voor de voorzijde hebben we een 45mm upside down schok demper. Deze combinatie zorgt voor een veel grotere installatie stijfheid (minder flex) in de Mac Pherson voorwiel ophanging. Dit komt niet alleen ten goede van de grip maar ook ten goede van het gevoel wat de rijder met de auto heeft.
Foto 1; 1K2 Ø 45mm voor schok demper met de standaard camber plaat
Voor de achterzijde hebben we onze 1K2 46mm licht gewicht demper of onze RSA 40mm stalen schokdemper. De 1K2 heeft als voordelen:
- Lager onafgeveerd gewicht
- Grotere diameter
- Betere koeling
- Beter functioneren van de schokdemper door grotere verplaatsing
- Lichtmetaal staat sneller zijn warmte af
- Modulair opgebouwd met de mogelijkheid voor ons unieke ARC® systeem
Foto 2; 1K2 Ø 46mm lichtgewicht demper (1k2 systeem)
Opties:
Black Titan
Black Titan is een ontwikkeling die is gedaan voor de militaire luchtmacht. Ze zijn op zoek gegaan naar iets wat de motoren beter bestand zou maken tegen de verschillende martelingen waar ze aan blootgesteld worden (vrieskou, extreme hitte, sneeuw-, zandstorm enz). Dit is Black Titan geworden, extreem hard, zeer lage wrijving coëfficiënt en bestand tegen corrosie. Na toepassing van Black Titan op hun vliegtuigmotoren werd het onderhoudsinterval soms met wel 100% verlengd.
Intrax heeft gedacht, wat goed voor hun motoren is, is ook goed genoeg voor onze schokdempers. De coating wordt geplaatst op de geleide- en zuigerstang, deze zijn dan niet meer gevoelig voor corrosie en de wrijving met de andere onderdelen wordt ook verminderd wat weer ten goede komt van de werking van de demper.
ARC:
ARC® Het ideale system voor de competitie en professionele wedstrijdrijder. Met het ARC® systeem is het mogelijk om die veer te gebruiken welke wat meer rust in de auto geeft, gemoedelijker over de hobbels/curbs rijdt, welke net wat meer tractie en grip geeft, maar eigenlijk te zacht is omdat hij te veel ongewenste roll/pitch genereert en bij sommige gaten/hobbels/curbs zelfs doorslaat.
Doordat ARC® in staat is om onderscheid te maken tussen gaten/hobbels/curbs en bochten/remmen is het nu mogelijk om toch voor die net wat zachtere veer te kiezen zonder dat je aan stabiliteit gaat inleveren. Dit doet ARC® allemaal zonder gebruik te maken van dure, ingewikkelde, storinggevoelige elektronica. ARC® is een systeem welke op een mechanische/hydraulische manier de schokbreker snelheid interpreteert en daardoor een verschil kan maken in zijn reactie op verschillende acties.
Dat ARC® anders is dan vele reeds bestaande systemen is al meerder keren bewezen op het circuit (Chevrolet Camaro GT4 na installatie van het ARC® systeem gelijk hun eerste overwinning ooit in de GT4 na 3 jaar deelname) en op de openbare weg (Ferrari 599, klant heeft naar eigen zeggen nu de ideale combinatie tussen een luxe straat auto een super sport auto)