King SGPC drijfstang lagers voor BMW N62, N63 en S63 motoren van 3/2011 en later
SV/GPC – Nieuw materiaal voor extreme belastingen
King's nieuwe op zilver gebaseerde SV en GPC tri-metalen materiaal verwerkt 17.000 PSI in vergelijking met beschikbare racematerialen die pieken op 11.000 PSI. SV en zijn met polymeer gecoate versie, GPC, hebben een tussenliggende lood-bronzen laag over staal, met daarbovenop een zilveren laag met vaste smeermiddeldeeltjes. De polymeercoating van GPC helpt de lagers te beschermen in geval van olietekort en metaal-op-metaalcontact.
GPC-attributen
Gemodificeerde motoren kunnen last hebben van problemen zoals lage oliedruk en oliegebrek, wat kan leiden tot voortijdige uitval van stangen en/of hoofdlagers. Bovendien kunnen de grotere belastingen en de verhoogde cilinderdruk de motorlagers van "straatgebruik" gemakkelijk vermoeien, wat opnieuw leidt tot voortijdige defecten.
King Engine Bearings biedt superieure keuzes voor motorlagers die zijn ontworpen om beter te presteren dan alles wat momenteel op de markt verkrijgbaar is. Onze geavanceerde technologie voor lagermaterialen en -constructies stelt high-end motorbouwers in staat om de prestaties te leveren die hun klanten eisen en de betrouwbaarheid die ze nodig hebben. Of het nu gaat om een totale racewedstrijd of een combinatie van street/strip ego-verwennerij, King heeft voor elke eis de juiste houding.
Eventueel als oversize leverbaar.