opc_loader

Menu

BMW E46 (AWD) 3-serie Cardanas tussenaslager steun upgrade (BMW17A0)

320,64
(Prijs excl. btw): 264,99
Voorraad:
0 stuks
Artikelnr:
BMW17A0

BMW E46 (AWD) 3-serie Cardanas tussenaslager steun upgrade (BMW17A0)

Voeg modeltype, bouwjaar, versnellingsbaktype en achterwielaandrijving of 4WD toe aan de orderopmerking

HET PROBLEEM

De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, houdt het het lager niet goed gecentreerd onder belasting, zorgt het ervoor dat het lager na verloop van tijd doorbuigt en de uitlijning van de aandrijfas bederft, en veroorzaakt het speling in de aandrijflijn tijdens schakelen en gas geven. Na verloop van tijd zakt de OEM-bus door en wordt broos, uiteindelijk droogrot en barsten. Zelfs bij de best bewaarde auto's kan de standaardbus binnen 5-10 jaar barsten gaan vormen. Wanneer de bus loslaat, kan dit leiden tot overmatige trillingen en gebonk en wordt het lager meer belast. Om het nog erger te maken, is de standaarddrager op het middensteunlager gegoten, dus het is niet eenvoudig te vervangen zonder speciaal gereedschap.

De eerste video hieronder is opgenomen op een Audi, maar BMW (en het ontwerp van de OEM-carrier van alle anderen) is vergelijkbaar. De as wordt niet goed ondersteund door de zachte OEM-drager, dus hij mag tijdens snel laden en lossen uit het midden bewegen. De tweede video is een BMW-drager die een vergelijking laat zien van hoeveel de OEM-drager geeft onder belasting en de verbetering met de JXB-drager.

DE OPLOSSING

Deze verbeterde eenheid houdt de aandrijfas stevig altijd op zijn plaats en de solide constructie zorgt ervoor dat hij nooit zal verslijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.

DE BUSSEN

Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de voorraad bus. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.

De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.

De circuit bussen zijn voor diegenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Ze zijn uitwisselbaar, dus u kunt ze allebei proberen.

INSTALLATIE

Voor de installatie hoeft de aandrijfas niet te worden verwijderd. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist. De onderstaande video is van een RWD E46-model. De stappen zijn hetzelfde voor de AWD-modellen, behalve dat er geen voor-/achterkant is voor de bussen en dat u de achterste set montagebouten gebruikt.

MONTAGE

E46 4th gen 3-serie (AWD)

Vervangt ook de achterdrager op E46-modellen met 3-delige aandrijfassen

Onderdeelnummers

Volledige montages

Straat - BMW17A0-S

circuit - BMW17A0-T

Beide - BMW17A0-B

Reserve bussenpakketten

Straat - BSH10A0

Baan - BSH10A1

BMW E46 (AWD) 3-serie Cardanas tussenaslager steun upgrade (BMW17A0) heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
BMW E46 (AWD) 3-serie Cardanas tussenaslager steun upgrade (BMW17A0)
Review plaatsen

Meest recente reviews

Alternatieve artikelen voor BMW E46 (AWD) 3-serie Cardanas tussenaslager steun upgrade (BMW17A0)