Beschrijving
Voor veel voertuigen, zoals de "langlopende" E36, wordt remkoeling aanbevolen, zelfs onder middelzware belasting, zelfs buiten het circuit. Dit verbetert niet alleen de remprestaties, maar vermindert ook drastisch de slijtage van de wrijvingspartners. Onze ankerplaat maakt gebruik van het kanaliseren van de luchtstroom naar het midden van de remschijf om het turbine-effect te gebruiken om de schijf van binnenuit te koelen. Daarbij richten we de voorruit in een bepaalde hoek om verspilling te voorkomen en het beschikbare luchtvolume zo effici?nt mogelijk te gebruiken. Dankzij de lichtgewicht constructie in combinatie met gepoederd aluminium is de ankerplaat voldoende sterk en tegelijkertijd licht en ongevoelig. Tijdens en na het remproces staat het kogelgewricht onder enorme hittebelasting omdat het zich extreem dicht bij de hete remschijf bevindt. De slijtage neemt onevenredig toe. Daarom heeft deze ankerplaat een extra afscherming van het lager wat de levensduur verlengt.
Inbegrepen bij de levering:
1x ankerplaat voor de linker vooras
1x ankerplaat voor de vooras rechts
(Luchtslang en slangklemmen zijn niet inbegrepen - kunnen als optie worden aangeschaft)
Luchtslang (art.: 13181) / slangklemmen (art. : 13187)
De ankerplaat is plug & play en er is geen extra bevestigingsmateriaal nodig. De originele bevestigingspunten en schroeven kunnen worden hergebruikt.
Artikel is geschikt voor:
BMW E36 en M3
Motorsport onderdelen zonder straatgoedkeuring. Wij wijzen u er uitdrukkelijk op Geen van onze te koop aangeboden producten zijn originele voertuigonderdelen van de voertuigfabrikanten BMW AG, M GmbH, MINI, VAG of andere voertuigfabrikanten. Het benoemen van de voertuigmerken en -modellen dient alleen om het product te vinden en aan het juiste voertuigtype toe te wijzen.
De verschillende modellen vari?ren enigszins in de wielpositie, in combinatie met verschillende chassisgeometrie?n en wiel- en bandcombinaties. wordt het voor ons onmogelijk om alle varianten te behandelen. In het ergste geval zou het wiel bij volledige stuurhoek iets kunnen rusten (wat alleen het geval zou moeten zijn bij het parkeren), wat geen schade aan de band zou kunnen veroorzaken. In dit geval werd ons gevraagd de laatste ? stuuromwentelingen achterwege te laten.