Het probleem
De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, is de standaardbus buitengewoon gevoelig voor defecten, vooral in ruwere klimaten en bij auto's met een hoger vermogen. Zelfs bij de best bewaarde auto's zakt de standaard rubberen bus door, droogt hij uit en barst hij tegen de tijd dat hij 10-15 jaar oud is. Wanneer de bus loslaat, leidt dit tot overmatige trillingen en gebonk die de transmissie en het achterdiff kunnen beschadigen. Om het nog erger te maken, is de standaardsteun op het centrale steunlager gegoten, wat leidt tot dure vervanging van de aandrijfas.
???
De oplossing
Deze verbeterde eenheid houdt de aandrijfas te allen tijde stevig op zijn plaats en de constructie van polyurethaan zorgt ervoor dat deze nooit zal verslijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.
De bussen
Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen stijver zijn dan de voorraadbussen. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. We hebben op maat gemaakte isolatiebussen ontwikkeld die de drager van de carrosserie van het voertuig scheiden en bevestigingsbouten om de NVH-niveaus aanzienlijk te verlagen.
De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Verwacht bij sommige snelheden wat lichte NVH in de vorm van een zacht gebrom. Met een aangepaste uitlaat of ramen naar beneden hoor je het waarschijnlijk nooit. De meeste NVH wordt gehoord tussen 20-40 mph. Bij snelheden op de snelweg vervaagt het.
De circuit bussen zijn voor degenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken in het lage bereik, opnieuw vervagend bij hogere snelheden, maar niet helemaal. Weet je niet zeker wat voor jou is? Probeer ze allebei, ze zijn uitwisselbaar!
Montage
Voor de installatie is het niet nodig de aandrijfas te verwijderen. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist.
De onderstaande video is van de B5, maar de C4 volgt dezelfde volgorde van bewerkingen. Verwijder de voorste tunnelsteun, laat de uitlaat zakken, verwijder het hitteschild, verwijder de achterste tunnelsteun, snij de OEM-drager weg, trim het rubber rond het lager, installeer een nieuwe drager (gebruik de afstandsstukken tussen de OEM-drager en de carrosserie niet opnieuw), zet alles weer in elkaar.< /p>
Montage
C4 A6/UrS4/UrS6
Onderdeelnummers
Volledige montages
Straat - C4001A0-S
Circuit - C4001A0-T
Beide - C4001A0-B
Buspakketten
Straat - BSH04A0
Spoor - BSH04A1