opc_loader

Menu

Schroefset Intrax RSA/1k2 E30

Options

Version

2.783,00
(Price excluding VAT): 2.300,00
Stock:
0 Items
Item No.:
IntrE30

Intrax RSA en 1k2 systeem voor de BMW E30

Intrax kiest bewust voor één verstelknop om de demping in te stellen. Met deze knop is het mogelijk om de demping aan te passen. Als de knop verdraait wordt, dan worden gelijktijdig de uitgaande en de ingaande demping aangepast in de juiste verhouding. Dit systeem maakt het mogelijk om de setup tot in detail aan te passen naar je rij stijl ,wegdek condities en weersomstandigheden.  Als laatste hebben we de demping ook voorzien van een thermostaat welke voor een constante demping zorgt ongeacht de buiten en of bedrijfstemperatuur.


Er zijn 2 opties voor voor en achter. Er is de RSA met stalen dempers en de 1k2 met aluminium dempers voorzien van een grotere diameter voor betere demping verstelbaarheid en temperatuurhuishouding.

RSA en 1K2
De RSA en 1K2 schokdemper verstelbaar in de hoogte en demping instelbaar. Intrax kiest bewust voor één verstelknop om de demping in te stellen. Met deze knop is het mogelijk om de demping aan te passen. Als de knop verdraait wordt, dan worden gelijktijdig de uitgaande en de ingaande demping aangepast in de juiste verhouding. Dit unieke systeem maakt het mogelijk om de setup tot in detail aan te passen naar uw rijstijl, wensen, wegdek condities en weersomstandigheden.  Als laatste hebben we de demping ook voorzien van een thermostaat welke voor een constante demping zorgt ongeacht de buiten en of bedrijfstemperatuur.

Voor de voorzijde hebben we een 40mm (RSA) upside-down schokdemper. Deze combinatie geeft een grotere installatie stijfheid (minder flex) aan de Mac Pherson ophanging waarmee de BMW voor is uitgerust. Dit komt niet alleen ten goede van de wegligging maar ook in het gevoel van de rijder met zijn auto.

Foto 1; RSA 40mm upside-down voorschokdemper met camberplaat

DSC04501

Foto 2; 40-14 RSA achterschokdemper

De RSA set is ook leverbaar met voor de achterkant een aluminium 1K2 schokbreker. Deze lichtgewicht demper heeft een lager (onafgeveerd) gewicht (35%), is uitbreid baar met ons ARC® systeem, heeft een betere thermische huishouding en kan later geüpgraded worden naar een 4-weg.

Foto 3; 40-14 licht gewicht 1K2 achter schokdemper, op de foto uitgerust met de optionele ARC® (zie het externe reservoir, geen ARC® = geen extern reservoir) en Black Titan coating (zie de zwarte zuiger stang)

Ook kunnen we een volledige 1K2 set aanbieden, hierbij zijn de voor schokdempers 45mm dik en worden er lichtmetalen gebruikt waar mogelijk. De 45 mm verbeterd de installatie stijfheid nog meer dan bij de RSA wat zeer goed werkt indien er met (semi) slicks gereden wordt. Ook is de zuiger van de 1K2 groter dan van de RSA wat voor een nog betere controle zorgt en een betere thermische huishouding.

Foto 4; 1K2 45mm upside-down voor schokdemper met camberplaat afgebeeld met de optionele veerversteller (stabie blok voor de M3 uitvoering)

Foto 5; 40-14 licht gewicht 1K2 achter schokdemper

Opties:


Black Titan

Black Titan is een ontwikkeling die is gedaan voor de militaire luchtmacht. Ze zijn op zoek gegaan naar iets wat de motoren beter bestand zou maken tegen de verschillende martelingen waar ze aan blootgesteld worden (vrieskou, extreme hitte, sneeuw-, zandstorm enz).  Dit is Black Titan geworden, extreem hard, zeer lage wrijving coëfficiënt en bestand tegen corrosie. Na toepassing van Black Titan op hun vliegtuigmotoren werd het onderhoudsinterval soms met wel 100% verlengd.

Intrax heeft gedacht, wat goed voor hun motoren is, is ook goed genoeg voor onze schokdempers. De coating wordt geplaatst op de geleide- en zuigerstang, deze zijn dan niet meer gevoelig voor corrosie en de wrijving met de andere onderdelen wordt ook verminderd wat weer ten goede komt van de werking van de demper.

ARC: (Alleen beschikbaar op 1k2 optie)

ARC® Het ideale system voor de competitie en professionele wedstrijdrijder. Met het ARC® systeem is het mogelijk om die veer te gebruiken welke wat meer rust in de auto geeft, gemoedelijker over de hobbels/curbs rijdt, welke net wat meer tractie en grip geeft, maar eigenlijk te zacht is omdat hij te veel ongewenste roll/pitch genereert en bij sommige gaten/hobbels/curbs zelfs doorslaat.

Doordat ARC® in staat is om onderscheid te maken tussen gaten/hobbels/curbs en bochten/remmen is het nu mogelijk om toch voor die net wat zachtere veer te kiezen zonder dat je aan stabiliteit gaat inleveren. Dit doet ARC® allemaal zonder gebruik te maken van dure, ingewikkelde, storinggevoelige elektronica. ARC® is een systeem welke op een mechanische/hydraulische manier de schokbreker snelheid interpreteert en daardoor een verschil kan maken in zijn reactie op verschillende acties.

Dat ARC® anders is dan vele reeds bestaande systemen is al meerder keren bewezen op het circuit (Chevrolet Camaro GT4 na installatie van het ARC® systeem gelijk hun eerste overwinning ooit in de GT4 na 3 jaar deelname) en op de openbare weg (Ferrari 599, klant heeft naar eigen zeggen nu de ideale combinatie tussen een luxe straat auto een super sport auto)

Schroefset Intrax RSA/1k2 E30 does not have any reviews yet. Share your experiences and post a review.
Post review
Schroefset Intrax RSA/1k2 E30
Post review

Meest recente reviews

Alternate products for Schroefset Intrax RSA/1k2 E30

Last viewed items