do88 compleet luchtinlaatsysteem ontworpen voor eenvoudige montage in uw BMW M2C / M3 / M4 F8X
De S55-turbomotor die de BMW aandrijft M2C/M3/M4 F8X beschikt over twee luchtfilterboxen die de turbo?s van frisse lucht voorzien. De OE-luchtfilterboxen hebben paneelfilters die vrij klein zijn en daardoor behoorlijk beperkend voor de luchtstroom.
Ons doel bij het ontwerpen van ons nieuwe inlaatsysteem was dat het afgesloten moest zijn, zodat het niet heet wordt lucht uit de motorruimte, wat veel aftermarket-inlaatsystemen doen. Als het inlaatsysteem warme lucht uit de motorruimte zuigt, wordt dit direct gelijkgesteld met warmere inlaatlucht (hogere IAT). Tijdens alle tests die we hebben uitgevoerd tijdens de ontwikkeling van ons gehele BMW F8X M2C/M3/M4-productassortiment, zien we duidelijk hoe de vermogensband direct gelijk wordt gesteld aan de IAT (Intake Air Temperature) en turbo-inlaatbeperking.
< br />Bij het ontwerpen van ons upgrade-inlaatsysteem zijn we begonnen met het 3D-scannen van de motorruimte van onze M3 Competition. Dit gaf ons een exact 3D-model van de beschikbare ruimte om ons inlaatsysteem in te ontwerpen. We ontdekten dat we grote BMC-luchtfilters met dubbele kegel en een groot filteroppervlak konden gebruiken voor een hoge doorstroming, niet alleen als ze nieuw zijn (kleine filters beginnen slechter te stromen nadat kort gebruik). We zouden ook 3? kunnen gebruiken; (76 mm) buizen die we hebben ontworpen met zo min mogelijk soepele bochten om de luchtstroombeperking te verminderen. Om te voorkomen dat er warme lucht in de luchtfilters wordt gezogen, hebben we hitteschilden en deksels ontworpen die er samen met rubberen afdichtingen voor zorgen dat ons systeem de motor van lekkere koude lucht voorziet. Ons inlaatsysteem maakt gebruik van de OEM-inlaatkanalen voor verse lucht die de luchtfilters voeden met verse lucht. lucht uit het rooster. We hebben deze getest, en ze vormen geen beperkend onderdeel in dit systeem en met de drukzone die zich snel achter de grille opbouwt, zal het toevoegen van schepjes niet veel verschil maken.
Onze inlaatpijpen zijn vervaardigd in 76 mm (3?;) doorn gebogen naadloze aluminium buizen. Zowel de inlaatpijpen als de hitteschilden zijn afgewerkt met een stoere matzwarte structuurpoedercoating. Voor de luchtkastdeksels hebben we gekozen voor een ontwerp gemaakt van lichtgewicht polycarbonaatmateriaal met een mooie satijnzwarte afwerking.
Al deze verbeteringen hebben geresulteerd in een indrukwekkende toename van +10 pk topvermogen en in de middenklasse toerentalbereik zien we tot +20 pk / +40 Nm. Deze test werd uitgevoerd op onze M3 met een BootMod3 Stage 1 (93)-afstelling.
Aanzienlijke voordelen met het do88 prestatie-innamesysteem (voorraadvergelijkingsnummers):
- +10 pk piekvermogenswinst!
- +20 pk / + 40 Nm verhoging in het middentoerental!
- 769CFM luchtstroom bij 0,025bar/0,36psi drukval (678 CFM), do88 13% hoger!
- De BMC-filters zijn regenereerbaar voor een lange levensduur!
- Verbeterd inlaatgeluid! Als er nog meer inlaatgeluid gewenst is, kan het systeem gebruikt worden zonder deksel op het luchtfilterhuis. Dit zal onder bepaalde omstandigheden leiden tot een hogere temperatuur van de inlaatlucht.